Το Κουτί της Πανδώρας
Gillete Banner
Πανδωρικώς
Τα Πάντα Όλα
Το Ένα Φέρνει το Άλλο
Με... Κόκκινο
Χαμένοι στο Διαδίκτυο
Stress and the City
Θα (Μα)γεύσεις
Staff Only
Ρεπορτάζ
Ειδήσεις
TV - Κουτί της Πανδώρας
Ένα Κλικ μια Ιστορία
Film Μικρού Μήκους
Κεντρική Σελίδα Στήλες Upopseis Θέματα Αρχείο Επικοινωνία Αναζήτηση
Πανδωρικώς
RSS
7/29/2010
Η τέχνη του παραλογισμού
Συντάκτης: Κώστας Βαξεβάνης
Η τέχνη του παραλογισμού
Η κρίση στην Ελλάδα δεν μπορεί να περιγραφεί με νούμερα  και στατιστικές. Είναι λάθος  να περιγραφεί με γραφικά και πίνακες. Η κρίση (και η χρόνια θολωμένη κρίση μας) φαίνεται στα καθημερινά μικρά νούμερα. Όταν στηθείς στην ουρά δύο ώρες για δυό λίτρα βενζίνης , αντί να πεις πάω με το τραίνο ή το λεωφορείο. Όταν πληρώνεις έναν καφέ 4 ευρώ επειδή θεωρείς δικαιολογημένο πως τόσο πρέπει να κάνει αφού, ο μαγαζάτορας πληρώνει ενοίκιο στον ιδιοκτήτη ,το ποσό που χρειάζεται για να ζει χωρίς να δουλεύει. Αυτή η αυταπόδεικτη φυσικότητα του καθιερωμένου παραλογισμού.

Πού βρίσκεται όλος εκείνος ο παραλογισμός, πώς γεννιέται. Σίγουρα τον γεννά πρωτίστως το πολιτικό σύστημα. Αλλά πώς γίνεται και το σύστημα να μην αλλάζουμε και τον παραλογισμό να αναπαράγουμε; Τρομάζω στην ιδέα πως μπορεί ο Καραμανλής (ο κανονικός) να είχε δίκιο λέγοντας πως είμαστε ένα απέραντο φρενοκομείο. Φρόντιζε να ξεχνάει βέβαια πως το έχτισε με τα χεράκια του, (τη συνεργασία με το παλάτι, τις εκλογές της βίας και νοθείας, το παρακράτος,τα οικογενειακά δημόσια έργα), αλλά και εμάς να μας αρέσει τόσο πολύ να ζούμε σε φρενοκομείο;

Πάρτε την επικαιρότητα της τελευταίας βδομάδας. Η ΣΕΧΤΑ  κάποιων αυτοπροσδιοριζόμενων επαναστατών, με μια προκήρυξη που βρίθει από ζοριλίκι και ΖΟΡΟιλίκι, απειλεί να σκοτώσει τον εχθρό του λαού Πέτρο Κωστόπουλο. Το ότι η προκήρυξη έχει πολύ ΚΛΙΚάρικη γλώσσα, πράγμα που σημαίνει πως οι συγγραφείς της μεγάλωσαν ίσως με τα άρθρα και την αντίληψη Κωστόπουλου είναι ίσως μια σύμπτωση. Ο Κωστόπουλος πρέπει να πεθάνει, τέλος...Σε άλλο σημείο της προκήρυξης, οι ΣΕΧΤΑριστές απειλούν να χαρακώσουν (νέα μέθοδος που αφήνει μακράν πίσω Ερυθρές Ταξιαρχίες, Μπααντερ Μάινχοφ, 17 Νοέμβρη) κάποιον κύριο τον οποίο δεν γνωρίζω, αλλά είναι γνωστός ως συνοδός της κυρίας Έλενας Ράπτη. Και μένα δεν μ αρέσει η κυρία Ράπτη, αλλά δεν σκοτώνω για αυτό. Διότι άλλο λόγο δεν μπορώ να βρω για τον οποίο ένας τηλεοπτικός δικηγόρος, που βγαίνει κάθε μέρα στην τηλεόραση κατά τι μαυρισμένος κάθε μέρα, ενόχλησε την αντισυστημική αντίληψη της ΣΕΧΤΑΣ. Ποιός ξέρει ίσως η Ελλάδα να έχει τους τρομοκράτες που της αξίζουν. Οι οποίοι αν ποτέ συλληφθούν θα απαιτούν να εφαρμοστούν όλα τα συνταγματικά τους δικαιώματα. Τα οποία βεβαίως δεν αναγνώρισαν στα θύματά τους.

Το άλλο θέμα της  εβδομάδας ήταν η αντιπαράθεση για το αν πρέπει ή όχι να υπάρχουν μπλογκς. Διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον και το άρθρο της φίλης μου της Ρίκας, η οποία ξέχασε πως «αν δεν υπήρχαμε εμείς δεν θα υπήρχανε οι άλλοι». Πως αν εμείς κάναμε τη δουλειά μας, όπως πρέπει να την κάνουμε, δεν θα υπήρχαν ανώνυμοι «λαοφιλείς» σχολιαστές. Ούτε νεκροί σχολιαστές. Οι δημοσιογράφοι είμαστε ηθικοί αυτουργοί για την επιτυχία αυτού του είδους των μπλογκς. Πολλά μπλογκς, στιγμάτισαν ανθρώπους, χτύπησαν άδικα υπολήψεις, απαξίωσαν αντιλήψεις που στάθηκαν απέναντί τους. Αλλά δεν θυμάμαι τα επίσημα ΜΜΕ να έκαναν κάτι άλλο. Με αυτό μάλλον θα συμφωνεί ο Κορκολής. Και θα αισθάνεται πολύ άσχημα ο συντάκτης της πολύ σοβαρής εφημερίδας που έγραψε ρεπορτάζ (ακόμη και περιγραφή χαμόγελων) για μια επίσκεψη του Ερτντογκάν που δεν έγινε ποτέ. Αν διαφωνούμε πάνω από το πτώμα ενός δημοσιογράφου, αφήνοντας την ΣΕΧΤΑ να πανηγυρίζει, είναι γιατί θάψαμε εδώ και καιρό τη δημοσιογραφία και την αξιοπρέπειά μας.

Από την μεριά  της η κυβέρνηση, αποφασισμένη να τελειώνει με τα κλειστά επαγγέλματα, πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε πολιτική επιστράτευση των ιδιοκτητών φορτηγών. Αναρωτιέμαι τι θα γίνει αν στην «εφευρετικότητα» της κυβέρνησης, οι φορτηγατζήδες, αντιτάξουν ένα μπουκάλι κρασί. Αν αποφασίσουν να πιουν δηλαδή και να δηλώσουν μεθυσμένοι. Οι οποίοι φορτηγατζήδες απαιτούν να μην ανοίξει το επάγγελμα και να διατηρήσουν τις άδειες αποκλειστικότητας. Οι περισσότερες απ αυτές δόθηκαν από την χούντα (ευνόητο σε ποιούς) και πουλήθηκαν στη συνέχεια με μαύρο αφορολόγητο χρήμα. Το οποίο απαιτούν από το κράτος να το αναγνωρίσει ως καλώς γενόμενο! Όχι πως αν ανοίξει το επάγγελμα θα γίνουν πιο φτηνές οι μεταφορές. Δεν θα γίνουν, όπως δεν έγινε πιο φτηνή η βενζίνη ή τα ακτοπλοικά εισητήρια με την απελευθέρωση, αλλά είναι παραλογισμός να κάνεις νόμο του κράτους την συντεχνιακή αντίληψη.

Εντυπωσιακή είναι  η θέση του ΚΚΕ που θεωρεί πως  το άνοιγμα του επαγγέλματος θα ευνοήσει μεγάλες μονοπωλιακές εταιρείες. Προφανώς και μπορεί να συμβεί, αλλά στους  νόμους του καπιταλισμού αντιτάσσεις αυτούς της συντεχνίας ή της υγειούς λειτουργίας; Όπως δείχνει άλλωστε η λειτουργία της ΤΥΠΟΕΚΔΟΤΙΚΗΣ (επιχείρησης του ΚΚΕ), μονοπώλιο μπορείς να κάνεις και με, και χωρίς απελευθέρωση. Με ποιό κριτήριο άραγε κάποια επαγγέλματα μπορούν να είναι κλειστά και κάποια ανοιχτά; Να μπορείς να ανοίξεις ας πούμε ιατρείο δίπλα σε άλλο, αλλά όχι φαρμακείο;

Μέσα σε όλα αυτά, ο Ανδρέας Λοβέρδος, ανακοίνωσε την  απαγόρευση αυξήσεων και στον ιδιωτικό τομέα. Πού αυτό συμφέρει τη λειτουργία του κράτους και γιατί αντιμετωπίζει το δημοσιονομικό πρόβλημα; Αν ο εργαζόμενος πάρει μεγαλύτερο μισθό από τον επιχειρηματία, θα πληρώσει μεγαλύτερο φόρο στο κράτος και μεγαλύτερη ασφαλιστική εισφορά. Γιατί λοιπόν η κυβέρνηση αποφάσισε πως δεν θέλει χρήματα; Ή για να το πω χοντρά,γιατί αποφάσισε να δώσει λεφτά στους επιχειρηματίες; Ως κίνητρο; Τα δικαιούνται όλοι; Και αυτοί που χρωστάνε στο ΙΚΑ και αυτοί που χρωστάνε στην εφορία και αυτοί που κλέβουν το κράτος;

Για να τελειώνω. Ζούμε  σε μια χώρα που για πολιτικούς ή για άλλους λόγους, ο παραλογισμός έχει τη θέση νόμου. Και είναι μεγάλη τέχνη, οι πολιτικοί εκπρόσωποι  του παραλογισμού να καταφέρνουν με αυτόν να φιλοτεχνούν την καθημερινότητά μας. Μπορούμε να κουβεντιάζουμε ώρες για το πρωτεύον ή το δευτερεύον, για το αν είναι αναγκαίο να αλλάξει η πολιτική για να αλλάξουν τα υπόλοιπα ή αντίστροφα. Είμαι απ αυτούς που θεωρώ ως πρωτεύον την πολιτική αλλά πρέπει να δούμε το θέμα της προσωπικής ευθύνης απέναντι στα πράγματα. Στην Ελλάδα «οραματιζόμαστε» μεγάλες αλλαγές (πάνε με τις μεγάλες κουβέντες) αρκεί να μην αγγίξουν την σφαίρα του ιδιωτικού συμφέροντος. Αρκεί να πληρώσουν δηλαδή οι άλλοι και όχι εμείς. Έτσι δεν φτιάχνεις δίκαιο κράτος. Έτσι οικοδομείς τον παραλογισμό, τον οποίο ναι, χρειάζεται η κακή πολιτική.



Bookmark and Share


Κάντε το σχόλιο σας
E-mail:
Όνομα:
Σχόλιο:


Παλαιότερα Σχόλια


Γ.Γ (7/29/2010 12:42:06 PM)

Συμφωνώ σε όλα και κυρίως τον επίλογο.
Σωτήρης Φ. (7/29/2010 2:05:56 PM)

Συμφωνώ απόλυτα, θεωρώ πως το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ελλάδας δεν είναι ούτε η κρίση, ούτε η Τουρκία και οι διάφορες σκιές που μας κυνηγάνε παρά μόνον η νοοτροπία του λαού που κατοικεί σε αυτή την χώρα. Η νοοτροπία ενός λαού που συνεχίζει να λειτουργεί ως σαν να βρίσκεται ακόμη υπό Οθωμανική κατοχή, σαν ραγιάς και όχι σαν ελεύθερος Ευρωπαίος πολίτης. Η Ελλάδα δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ όσο δεν αλλάζει η νοοτροπία του Έλληνα και η αλλαγή αυτή γίνεται μόνο μέσα από την παιδεία. Μήπως όμως πολλοί είναι αυτοί που δεν θέλουν να αλλάξει η κατάσταση σε αυτή την χώρα; Μήπως βρισκόμαστε στο τραγικό σημείο αυτή μας την τραγική νοοτροπία να την θεωρούμε προτέρημα και να την αποκαλούμε μαγκιά;
Παύλος Παρίσσης (7/29/2010 3:13:28 PM)

Ότι καλύτερο έχω διαβάσει του τελευταίους μήνες ή και χρόνια μην σου πω. Όπως γράφεις "Αυτή η αυταπόδεικτη φυσικότητα του καθιερωμένου παραλογισμού", είναι για εμένα η πηγή του κακού. Το βλέπω κάθε φορά που κατεβαίνω Ελλάδα και συζητάω με συγγενείς και φίλους. Το βλέπω σου δρόμους, οπού ο περισσότερος κόσμος για σταθμεύσει το αυτοκίνητο του μπροστά από το σπίτι/μαγαζί/περίπτερο δεν διστάζει να κλείσει το δρόμο. Και όπως πολύ σωστά γράφει ο Σωτήρης Φ., η μόνη διέξοδο είναι η αλλαγή της νοοτροπίας. Η οποία μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνο αν αργήσουμε να χρησιμοποιούμε πρώτο ενικό. Φιλικά, Παύλος Παρίσσης
Γιωργος (7/29/2010 3:23:18 PM)

Μπράβο-μπράβο-μπράβο!!!
MariaK (7/29/2010 4:08:22 PM)

Για ακόμη μια φορά, συγχαρητήρια Κε Βαξεβάνη. Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα. Έχουμε ακριβώς ότι μας αξίζει. Την πολιτική που μας αξίζει, την τρομοκρατία που μας αξίζει, τα ΜΜΕ που μας αξίζουν. Το μόνο που δεν έχει καμία αξία τελικά σε αυτήν την χώρα είναι η ζωή μας, ο καθημερινός μας αγώνας,η αξιοπρέπεια μας. Αυτά θα πάρουν ίσως κάποια αξία αν τα εγκρίνει η τρόικα....
MariaK (7/29/2010 4:09:55 PM)

Για ακόμη μια φορά, συγχαρητήρια Κε Βαξεβάνη. Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα. Έχουμε ακριβώς ότι μας αξίζει. Την πολιτική που μας αξίζει, την τρομοκρατία που μας αξίζει, τα ΜΜΕ που μας αξίζουν. Το μόνο που δεν έχει καμία αξία τελικά σε αυτήν την χώρα είναι η ζωή μας, ο καθημερινός μας αγώνας,η αξιοπρέπεια μας. Αυτά θα πάρουν ίσως κάποια αξία αν τα εγκρίνει η τρόικα....
ΠΟΛΙΤΗΣ (7/29/2010 5:03:01 PM)

Εξαιρετικό άρθρο.Συμφωνώ μάλιστα εξόχως στον επίλογο.
Κώστας (7/29/2010 7:02:36 PM)

παραλογισμός ή βλακεία; είχες κάνει μια πολύ πετυχημένη εκπομπή με τίτλο: «η δικτατορία της βλακείας». συνιστώ σε όλους όσους δεν την έχουν δει να τη βρούν και να τη δούν (πρέπει να παίζει σε κανένα youtube). η βλακεία είναι καταδικασμένη να κυβερνά, διότι δεν έχει μέτρο και όριο. μέσα από αυτήν ξεπηδούν τα όποια δείγματα ευφυϊας των ανθρώπων, αν και η τελευταία είναι πάντα σχετική. τη βλακεία δεν μπορείς να την ακυρώσεις, ούτε να την πολεμήσεις με την ευφυϊα. ακόμη και ο μεγαλοφυής μπορεί και αναγνωρίζει ότι υπήρξε βλακας. ή ίσως μόνο αυτός μπορεί να σκεφτεί κάτι τέτοιο. ο,τι και να κάνουμε, όσα και να πούμε, η βλακεία θα είναι το απέραντο υπόβαθρο της όποιας λογικής, της όποιας ιδέας, της όποιας δημιουργίας. από αρχαιοτάτων χρόνων παρατηρούνται τα ίδια (αλλά και πολύ χειρότερα μπορώ να πω) φαινόμενα βλακείας, που έγραψαν την ιστορία μας, που μας έφτασαν εδώ που είμαστε. λένε ότι ο άνθρωπος διαφέρει από τα ζώα στο ότι διαθέτει λογική. εγώ θα διαφωνήσω. ο άνθρωπος δεν διαθέτει λογική, αλλά βλακεία. η διευθέτηση της βλακείας αυτής μπορεί να συνθέσει λογική, η οποία όμως μπροστά στον Λόγο, είναι απλώς μια μικρή σπίθα. με άλλα λόγια, το σύμπαν δεν είναι βλακώδες, όμως στον άνθρωπο μοιάζει να είναι αμιγώς βλακώδες και ότι μόνο εκείνος διαθέτει την όποια διαθέσιμη λογική. αυτό είναι ένα από τα μεγάλα λάθη μας όντες βλάκες εκ γεννετής. δεν υπάρχει σωτηρία από τη βλακεία, πρέπει να είναι κάποιος πολύ βλάκας για να προσπαθήσει κάτι τέτοιο. να μου πείτε.. ωραία και τώρα τι κάνουμε; η μόνη απάντηση είναι: τίποτα. έχει και η βλακεία το νόημα και τον ρόλο της, ίσως χωρίς αυτήν να μην την παλεύαμε με τίποτα τη ζωή.
Τάσος (7/29/2010 8:37:49 PM)

Ασύλληπτο άρθρο, συγχαρητήρια! Η φράση "Αυτή η αυταπόδεικτη φυσικότητα του καθιερωμένου παραλογισμού" είναι ίσως η καλύτερη περιγραφή που έχω διαβάσει για την Ελληνική πραγματικότητα. Να δούμε πότε θα μπορέσει ο Έλληνας να βάλει στο κεφάλι του μερικά πράγματα σαν αυτά...που τελικά μάλλον δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται.
Κων/νος Κ. (7/29/2010 8:40:42 PM)

Απο το σχολιο του Παυλου Παρισση "...μπορεί να γίνει πραγματικότητα μόνο αν αργήσουμε να χρησιμοποιούμε πρώτο ενικό..." μεγαλη κουβεντα!!!
Ανώνυμος (7/30/2010 2:54:50 AM)

Δεν περίμενα ότι υπήρχε έστω και ένας δημοσιογράφος που είναι γνωστός και ξέρει να κάνει κάτι άλλο εκτός της προπαγάνδας... Με την αξίας σας μου καταρίψατε αυτήν την αντίληψη και χαίρομαι ειδιαίτερα για αυτό. Απλά,μπράβο σας!
yiouli (7/30/2010 7:36:48 AM)

poso dikio exete!!!
Σακκος Γιαννης (7/30/2010 9:04:52 AM)

Πολυ ομορφη εκθεση για τη "Βουλη των εφηβων". Και ευστοχο χτηπημα στο ΚΚΕ χωρις να ακουμπαμε το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ που ειναι 1000% υπευθυνοι για την καταντια της χωρας. Τελικα πιστευω πως οι φορτηγατζηδες πρεπει να αντιταξουν ενα μπουκαλι μολοτωφ και οχι να το παιξουν μεθυσμενοι, οι σεχταριστες να διαβασουν λιγο εγκελς και λενιν και να βαλουν φωτια σε αυτοφυη "δαση" με βιλες και πισινες με προσαναμα το κλικ που προφανως ολοι μας εχουμε διαβασει κυριε μπαξεβανη, και επιτελους αυτος που νοικιαζει ενα μαγαζι για να μη δουλευει και να αραζει να μη πληρωνεται απο τον νοικαρη του και θα τον υπερασπιστει ο μπαξεβανης στο αστικο δικαστηριο που κυρησσει τις απεργιες καταχρηστικες και επιτασει τους πολιτες να δουλεψουν για το γερμανογαλλοαμερικανικο κεφαλαιο που χρωσταμε επειδη εχουμε κακη νοοτροπια.
Βασίλης Τσ (7/30/2010 10:39:02 AM)

Κώστα παρακολουθώ τη καριέρα σου και τα τελευταία χρόνια γράφεις ιστορία. Τα άρθρα σου είναι ο βασικός λόγος να μπεί κάποιος στο σάιτ. Όπως έλεγε ο Βασίλης ο Ραφαηλίδης, η χώρα μας ανήκει στον Υπαρκτό Σουρεαλισμό. Οι αριστεροί είναι το ίδιο σουρεαλιστικά όντα με τους δεξιούς.
ΣΤΕΛΛΑ Ζ. (7/30/2010 10:46:41 AM)

ΟΤΑΝ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ, ΟΤΑΝ ΜΙΛΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΡΦΗ ΜΟΥ ΛΕΜΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ ΚΙ ΕΣΕΙΣ... ΝΟΜΙΖΩ ΤΕΛΙΚΑ ΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΡΠΩΝΟΝΤΑΙ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΛΕΦΤΑ Η ΤΗΝ ΔΟΞΑ ΤΟΥ ΦΕΛΛΟΥ, ΞΕΡΟΥΝ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ. ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΟΜΩΣ, ΥΠΟ ΤΗΝ ΣΚΕΠΗ ΠΟΙΟΥ ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΠΟΥΜΕ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΜΕ(ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΝΟΗΤΗ ΝΑ ΠΩ, ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΜΕ) ΤΟΝ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ? ΕΧΟΥΜΕ ΙΕΡΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ!!!
Γιάννης Νάτσος (7/30/2010 11:52:54 AM)

Κύριε Βαξεβάνη συγχαρητήρια και για αυτό αλλά και για όλα τα άρθρα σας. Αποφεύγω να αφήνω σχόλια αλλά με προκάλεσε ο Γιάννης Σάκκος. Κύριε Σάκκο, μην τα βάζετε όλα σε ένα σάκκο. Είναι ατυχής ο σχολιασμός σας περί έκθεσης για την βουλή των εφήβων. Ο Κώστας Βαξεβάνης είναι μια από τις καλύτερες πένες που έχει η χώρα και τα πιο φωτεινά μυαλά με βαθιά πολιτική κρίση. Ίσως το αγνοείται, όπως άλλωστε και το όνομά του, αφού ο σχολιασμός σας δεν σχετίζεται με όσα γράφονται,αλλά με όσα γράφονται για το ΚΚΕ. Αλήθεια όλοι αυτοί που διάβασαν Μαρξ και Ένγκελς όσο έπρεπε γιατί δεν κατάφεραν να σώσουν την Ελλάδα; Μήπως τον διάβαζαν όσο και εσείς; Ως άλλοθι;Είναι τραγικό να βάζετε τον κύριο Βαξεβάνη, τον Κώστα Βαξεβάνη καλύτερα γιατί είναι ένας από εμάς, μια φωνή συνείδησης, στη θέση αυτού που θα υπερασπιστεί στα αστικά δικαστήρια τους ιδιοκτήτες. Καλές είναι οι αυθαίρετες κρίσεις για αυτοικανοποίηση, αλλά με τον αυνανισμό, και κυρίως τον πολιτικό δεν σώζεται η χώρα. Έχετε μπερδέψει μαρξισμό, μολότοφ,και βέβαια το όνομα του Βαξεβάνη. Ίσως τον πείσατε να αναφέρει σε κάθε γραπτό του το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ για να σωθεί η χώρα. Αφήστε τις εύκολες σημαίες και πιάστε κανένα βιβλίο. Τα μυαλά και τα αλεξίπτωτα λειτουργούν καλύτερα ανοιχτά.
Σωτήρης Φ. (7/30/2010 12:05:27 PM)

Στέλλα Ζ. πολύ φοβάμαι, όντας ρεαλιστής και όχι απαισιόδοξος, στην σημερινή πολιτική σκηνή δεν υπάρχει ουδείς ικανός να οδηγήσει αυτή την χώρα καθώς μοιάζει όλο και περισσότερο με θεατρική σκηνή. Όπως όμως έγραψα και στο προηγούμενο σχόλιο μου, είναι βαθιά μου πεποίθηση πως θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία του μέσου Έλληνα πολίτη για να μπορέσει η χώρα να αλλάξει την μοίρα της. Σε διαφορετική περίπτωση θα συμβαίνει πάντα αυτό που ο κύριος Βαξεβάνης γράφει πολύ σωστά, δηλαδή θα έχουμε σαν χώρα αυτό που μας αξίζει συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών, κυρίως αυτών. Το βασικό ζήτημα, κατά την άποψη μου, είναι η παιδεία και εν συνεχεία ο τρόπος σκέψης του μέσου Έλληνα πολίτη. Εφόσον θεωρούμε ότι κάποιοι από εμάς είμαστε σκεπτόμενοι και η νοοτροπία μας ξεφεύγει της λογικής του βολέματος τότε πρέπει να βρούμε έναν τρόπο να γίνουμε η πλειοψηφία. Αν περιμένουμε από την κάθε κυβέρνηση να το κάνει αυτό τότε περιμένουμε μάταια και θα είναι κρίμα να μας προλάβουν τα γεγονότα, αν δε το έχουνε ήδη κάνει, για να αλλάξει έστω και παροδικά ο Έλληνας τρόπο σκέψης με βίαιο και απάνθρωπο τρόπο. Αν πάλι θεωρούμαστε σκεπτόμενοι και είμαστε ενάντια στη λογική του βολέματος επειδή απλά δεν έτυχε να βολευτούμε τότε…
ΣΤΑΘΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ (7/30/2010 3:04:09 PM)

Για μία ακόμη φορά μας δείχνεις πόσο μεγάλος δημοσιογράφος είσαι λίγο το καταλαβαίνουν τωρα αλλα κάποτε θα το καταλάβουν αλλα θα είναι πολύ αργά........... Συνέχισε έτσι ο αληθινός δημοσιογράφος που εκπροσωπει μόνο τον εαυτό του και κανένα άλλον και τα λέει όλα έξω απο τα δόντια........... Ευχαριστώ πολύ..........Στάθης Ιωαννίδης.......
ΓΑΒΡΙΗΛΑΚΗΣ ΙΣΙΔΩΡΟΣ (7/30/2010 5:30:53 PM)

<<Και μένα δεν μ αρέσει η κυρία Ράπτη, αλλά δεν σκοτώνω για αυτό.>> ΕΓΩ ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΑΛΛΟ ? ΑΠΛΑ ΤΕΛΕΙΟ !!!!!!!
Σακκος Γιαννης (7/30/2010 10:33:31 PM)

Κυριε Νατσο (συμπαθεστατο το ονομα σου παραπεμπει στον τεχνιτη και αγαπημενο παιχτη της ΑΕΚαρας μου οπως και σε μια απο τις λιγες συνηθειες διασκεδασης που μπορω ακομα να απολαυσω βλεποντας μια ταινια στο cinema) δεν τα βαζω ολα σε ενα σακκο γιατι τα "απιδια" η οπως θες πες τα ειναι πολλα και δυστηχως δε χωρανε. Τον Βαξεβανη δεν τον γνωριζω προσωπικα αλλα σαν μυαλο τον σεβομαι και τον εκτιμω σαν πενα. Σιγουρα δεν περιμενα να μου απαντησει ο ιδιος γιατι προφανως δεν τον προσβαλλω με αυτα που γραφω (που μπορει οντως να ειναι και πολυ λιγα και "μικρα" για την αισθητικη σου) αλλα σιγουρα περιμενα καποιον να πειραχτει και να μου απαντησει οπως ακριβως εσυ. Ο αυνανισμος ειναι το αλφαβηταρι αγαπητε και αν δεν ξερεις την αλβα-βητα δεν μπορεις να εντρυφυσεις στις εγκυκλοπαιδειες του ερωτα. Αλλα αυτο ειναι αλλη κουβεντα. Το θεμα λοιπον με τα "βιβλια" που μου λες οτι διαβασα η οχι ισως ως αλλοθι για να μπερδευω προτασεις και πλεκω ασυναρτησιες και να τρεφω την αυτοικανοποιηση μου δεν θα το εξετασω γιατι μπαινουμε στη λογικη του γυμνασιου του ποιος την εχει μεγαλυτερη (εστω οτι την εχεις εσυ λοιπον για να ικανοποιηθεις κι εσυ). Μπορεις λοιπον να πας ησυχος να πολιτικοποιηθεις στις επομενες εκλογες και να αναρωτιεσαι αν θα παμε καλυτερα σαν κρατος απο την επαυριο. Εγω τελικα κατα βαθος συμφωνω με τον Βαξεβανη πως ειναι θεμα κουλτουρας αλλα οχι να βγω και φταιχτης που καθημερινα ολοι οι νομοι που θεσπιζονται εξυπηρετουν φωτογραφικα καποια συμφεροντα ντοπια η ξενα. Νομοι που ψηφιζονται απο κυβερνησεις εκλεγμενες απο το 20% του λαου (το 20% που δουλευει στο δημοσιο τυχαιο???). Το οτι προσωπικα ειμαι αποκλεισμενος απο την αγορα εργασιας επειδη υπαρχει "κριση" , το οτι ενω ημουν ενα μεσσαιο στρωμα και τωρα αγωνιζομαι να τα βγαλω περα, το οτι δεν λαδωσα και δεν λαδωθηκα ποτε και μια ζωη το παλευα μεχρι αηδιας για να γυριζουν τωρα να μου λενε οι πολιτικαντιδες και οι Βαξεβανηδες οτι ειναι θεμα νοοτροπιας? Οχι φιλε μου και το εννοω πως εισαι φιλος γιατι ερχομαι στη θεση σου. Προσπαθεις να υπερασπιστεις οτι πιο "αγνο" γραφεται και σε εκφραζει. Αλλα πολλες φορες ο ανεξαρτητος κανει καλυτερα τη δουλεια του εξαρτημενου για την εξουσια. Το μυαλο ειναι πιο ανοιχτο απο αλεξιπτωτο...απλα δεν φοβαμαι την πτωση
Γιάννης Νάτσος (7/31/2010 12:27:43 AM)

Προς Γιάννη Σάκκο Τώρα μάλλον βάλατε τα πράγματα στη θέση τους. Καταλαβαίνω αυτό που λες. Το κράτος είναι αυτό που είναι εξαιτίας των πολιτικών επιλογών. Πρέπει απλώς να σταματήσουμε να τους δίνουμε το δικαίωμα. Και αυτό δεν θέλει μόνο αγώνες ή "αγώνες" αλλά γνώση και αλλαγή νοοτροπίας. Ναι δεν φταις εσύ για την ανεργία αλλά φταίει κι αυτός που ξεφτιλίζεται για να εξασφαλίσει μια θέση στο Δημόσιο. Αυτός που αντιλαμβάνεται την πολιτική ως συναλλαγή.
Γιάννης Π. (7/31/2010 12:20:05 PM)

θεωρώ ότι την τέχνη του παραλογισμού τη γεννά η τέχνη του παρά,υπό την έννοια της υποδιαίρεσης της τουρκικής λίρας αφ ενός και υπό την έννοια του α' συνθετικού παρά... (όπως λέμε παραπολιτική, παραπαιδεία, παραδικαστικό,παραοικονομία,παρακράτος κ.λ.π.) Και την τέχνη αυτή εδίδαξε άριστα το πολιτικό σύστημα από συστάσεως του νεοελληνικού κράτους για να καρπώνονται οι ολίγοι ισχυροί τον παρά και οι υπόλοιποι, όσοι εδύναντο, μέσω παρά...δραστηριοτήτων. Όσοι δε ήταν εκτός των τειχών, αφέθηκαν στην τύχη τους. (τίμιοι πολίτες,χαμηλόμισθοι, άνεργοι, φτωχοί, η μη διαθέτοντας ή οι αρνούμενοι πρόσβαση σε κομματικούς μηχανισμούς, μετανάστες, ΑΜΕΑ κ.λ.π.) Έτσι διαμορφώθηκε και το θεσμικό επιστέγασμα του κοινωνικού μας οικοδομήματος, η σημερινή μας κουλτούρα και παιδεία.(Ατομικισμός,αναξιοκρατία, ρουσφέτι, ματαιοδοξία,αγένεια,επιδειξιομανία,αμοραλισμός εγληματικότητα). Η νοοτροπία μας λοιπόν και ο κοινωνικός παραλογισμός δεν είναι αφηρημένες έννοιες και δε διαμορφώθηκαν τυχαία. Οφείλονται στο πολιτικό μας σύστημα και στις σκοπιμότητες που υπηρετούν. Όχι πως δεν υφίσταται μερίδιο ατομικής ευθύνης. Κάθε άλλο. Και το μέγιστο που αναλογεί στον έλληνα πολίτη είναι να σκέφτεται ελεύθερα,να μην εξαγοράζει την πολιτική του συνείδηση, να απαιτεί πιο γνήσια και αντιπροσωπευτική δημοκρατία,να βγει από το καβούκι του ατομικού συμφέροντος και να λειτουργεί με βάση το συλλογικό συμφέρον. Διαφορετικά θα συνεχίσει να μας διαφεντεύει ο θίασος του "θεάτρου του παρα...λόγου". (κατά Μπαμπινιώτη: πρωτοποριακό θεατρικό ρεύμα που κυριάρχησε τη δεκαετία του '50 κατά το οποίο καταλύεται ο δεσμός ανάμεσα στις λέξεις και στις πράξεις). Στην Ελλάδα λειτούργησε ως "πολιτικό ρεύμα". Συγχαρητήρια κ. Βαξεβάνη για την αξιοπρεπέστη και αξιόλογη συγγραφική και δημοσιογραφική σας πορεία και παρουσία.
Δυστυχώς (8/2/2010 3:38:34 PM)

Δυστυχώς έτσι είναι, για παράδειγμα με τον γρηγοροπουλο κάηκε η μισή Αθήνα ενώ με τους 4 της Μαρφιν στην σταδίου κάψανε 2-3 κεράκια....... Είδες διαφορά???? Ούτε μια πορεία ,ούτε τίποτα . αυτή είναι η Ελλάδα.
Δυστυχώς (8/2/2010 3:38:40 PM)

Δυστυχώς έτσι είναι, για παράδειγμα με τον γρηγοροπουλο κάηκε η μισή Αθήνα ενώ με τους 4 της Μαρφιν στην σταδίου κάψανε 2-3 κεράκια....... Είδες διαφορά???? Ούτε μια πορεία ,ούτε τίποτα . αυτή είναι η Ελλάδα.
Δυστυχώς (8/2/2010 3:38:58 PM)

Δυστυχώς έτσι είναι, για παράδειγμα με τον γρηγοροπουλο κάηκε η μισή Αθήνα ενώ με τους 4 της Μαρφιν στην σταδίου κάψανε 2-3 κεράκια....... Είδες διαφορά???? Ούτε μια πορεία ,ούτε τίποτα . αυτή είναι η Ελλάδα.
Δυστυχώς (8/2/2010 3:39:13 PM)

Δυστυχώς έτσι είναι, για παράδειγμα με τον γρηγοροπουλο κάηκε η μισή Αθήνα ενώ με τους 4 της Μαρφιν στην σταδίου κάψανε 2-3 κεράκια....... Είδες διαφορά???? Ούτε μια πορεία ,ούτε τίποτα . αυτή είναι η Ελλάδα.
Γιάννης Μ. (8/2/2010 5:29:51 PM)

Η αντιπαράθεση των συνονόματων κ. Νάτσου και κ. Σάκκου είναι πιστεύω το απόσταγμα του άρθρου του κ. Μπαξεβάνη που παλιότερα έχει γράψει πολύ πιο εύστοχα άρθρα. Κι εμείς μέσα από τα αποκαΐδια της χούντας και της μεταπολίτευσης φυτρώσαμε. Η μετάλλαξη μας θα έχει ενδιαφέρον...
Γιάννης Μ. (8/2/2010 5:31:24 PM)

Η αντιπαράθεση των συνονόματων κ. Νάτσου και κ. Σάκκου είναι πιστεύω το απόσταγμα του άρθρου του κ. Μπαξεβάνη που παλιότερα έχει γράψει πολύ πιο εύστοχα άρθρα. Κι εμείς μέσα από τα αποκαΐδια της χούντας και της μεταπολίτευσης φυτρώσαμε. Η μετάλλαξη μας θα έχει ενδιαφέρον...
Kartsonakis Pan (8/6/2010 4:53:11 AM)

Ευχαριστώ για την τιμή κύριε Κώστα αλλά θα ήταν προτιμότερο να με ενημερώνατε πριν και φυσικά δεν θα σας το έλεγα όχι. Φιλικά Πάν