Προβολή βραβευμένων ντοκιμαντέρ – Η ποίηση του Σεφέρη και του Χριστόπουλου

Δύο βραβευμένα ντοκιμαντέρ καταξιωμένων Ελλήνων σκηνοθετών, τα οποία μας «ταξιδεύουν» στο δημιουργικό σύμπαν δύο ποιητών, θα προβληθούν την Τρίτη 22 Μαρτίου (ώρα 18:00) στο Ιστορικό Αρχείο Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21/3).

56ed69e31dc524ba118b4567

Πρόκειται για τα ντοκιμαντέρ «Αθανάσιος Χριστόπουλος, ένας λησμονημένος ποιητής» (2001, 61’), του Σταμάτη Τσαρουχά και «Ημερολόγια Καταστρώματος, Γιώργος Σεφέρης» (2001, 70’), του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου.

To ιστορικό δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ του Σταμάτη Τσαρουχά, που απέσπασε το Βραβείο Κοινού στο 42ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 2001, πραγματεύεται τη ζωή και το έργο του Καστοριανού ποιητή Αθανάσιου Χριστόπουλου, μιας άγνωστης αλλά σπουδαίας μορφής του νεώτερου Ελληνισμού, που έζησε τον 18ο αιώνα στις παραδουνάβιες ηγεμονίες.

Πολιτικός συγγραφέας, φιλόσοφος, γιατρός, νομοθέτης, ανώτατος δικαστής, μεταφραστής αρχαίων κειμένων, φιλόλογος και θεατρικός συγγραφέας, έμεινε κυρίως στην πνευματική ιστορία της Ελλάδας ως δεξιοτέχνης στιχοπλόκος και λυρικός ποιητής.

Ο φακός, ακολουθώντας τα βήματα του ποιητή στους τόπους που έζησε και εργάστηκε, προσπαθεί να φωτίσει τις άγνωστες πτυχές αυτής της πολυσήμαντης προσωπικότητας, αποκαλύπτοντας συγχρόνως την κοινωνικοπολιτική τοιχογραφία της εποχής.

Τα «Ημερολόγια Καταστρώματος» είναι ένα κινηματογραφικό ταξίδι στην ποίηση και τη σκέψη του Γιώργου Σεφέρη. Οι περιπλανήσεις ενός ακάματου ταξιδιώτη σε τόπους, κείμενα, μουσικές, ταινίες, ανθρώπους, διαδοχικές επιστρώσεις εμπειρίας που σωρεύονται σε ένα πλούσιο υπέδαφος από σημαντικά και ασήμαντα, πριν μεταγραφούν στη γλώσσα της Ποίησης.

Ένας εργάτης της γλώσσας, ορκισμένος εχθρός των υψηλότονων ρητορικών σχημάτων και της συναισθηματικής εκμετάλλευσης, εραστής της δουλειάς και του λιτού, ένας μανιακός χειροτέχνης της γραφής. «Πελεκώντας τον εαυτό μας, έτσι γράφουμε», μια φράση του Σεφέρη που δείχνει ανάγλυφα τη συχνά μακρόχρονη και εξαιρετικά επίπονη Οδύσσεια της δημιουργίας.

Το ντοκιμαντέρ απέσπασε το Α’ Κρατικό Βραβείο Ποιότητας Ντοκιμαντέρ καθώς και το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ στον Στέλιο Χαραλαμπόπουλο στο 42ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (2001).

Τα ντοκιμαντέρ θα προλογίσουν οι ίδιοι σκηνοθέτες ενώ μετά από κάθε προβολή θα γίνεται συζήτηση με το κοινό.

Πληροφορίες

Η είσοδος είναι ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας.

Τηλεφωνικές κρατήσεις: 210 3418011, Δευτ.-Παρ. 9:00-17:00)

Ιστορικό Αρχείο ΠΙΟΠ

Δωρίδος 2 & Λεωφόρος Ειρήνης 14, Ταύρος

«Πώς θα γίνετε πλούσιοι με ένα καφεδάκι λιγότερο: Το άρθρο της Καθημερινής που προκάλεσε αντιδράσεις

Καθημερινή καφές

«Πώς θα γίνετε πλούσιοι με ένα καφεδάκι λιγότερο: Το άρθρο της Καθημερινής που προκάλεσε αντιδράσεις

Ο συντάκτης του άρθρου της καθημερινής μας προτρέπει να κόψουμε έναν καφέ

Την «είπε» – και δικαίως- σε δημοσιογράφους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Καλό είναι να μην κάνετε τέτοιες ερωτήσεις»

Πηνελόπη Αναστασοπούλου

Την «είπε» – και δικαίως- σε δημοσιογράφους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Καλό είναι να μην κάνετε τέτοιες ερωτήσεις»

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου ενοχλήθηκε με τις ερωτήσεις των δημοσιγράφων

Ράνια Τζίμα: «Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να πάω στο ρεπορτάζ με φούστα – Στο σπίτι μου δεν υπάρχει καθρέπτης» (Video)

image 4

Ράνια Τζίμα: «Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να πάω στο ρεπορτάζ με φούστα – Στο σπίτι μου δεν υπάρχει καθρέπτης» (Video)

«Ίσως αισθανόμουν ότι, αν η θηλυκότητα μου φαινόταν στα ρούχα μου, αυτό θα με έκανε…

Αχιλλέας Μπέος: Έκανε μπάνιο και σόου στα νερά του Παγασητικού – «Μη φοβάστε, είναι πεντακάθαρα» (video)

Βουτιά Μπέου στον Παγασητικό 0 5 screenshot

Αχιλλέας Μπέος: Έκανε μπάνιο και σόου στα νερά του Παγασητικού – «Μη φοβάστε, είναι πεντακάθαρα» (video)

Για ακόμα μια φορά ο Αχιλλέας Μπέος αποφάσισε να βουτήξει στα νερά του Βόλου για…

Τέμπη: Νέα σοκαριστική έκθεση Αμερικανού ειδικού για την έκρηξη – «30 επιβάτες απανθρακώθηκαν ακαριαία»

Τέμπη ψήφισμα

Τέμπη: Νέα σοκαριστική έκθεση Αμερικανού ειδικού για την έκρηξη – «30 επιβάτες απανθρακώθηκαν ακαριαία»

«Είναι πολύ πιθανό ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε βενζόλιο, τολουόλιο και ξυλόλιο», αναφέρεται στην έκθεση