Newsroom

Newsroom

Γιατί δεν πρέπει να ζητάτε άμεσα κριτική για το μαγαζί σας online

Στην εποχή του διαδικτύου, των κοινωνικών δικτύων και του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι κριτικές-βαθμολογήσεις που γράφει κάποιος και τις αναρτά σε κάποια ιστοσελίδα, π.χ. για ένα ξενοδοχείο ή για ένα εστιατόριο, παίζουν σημαντικό ρόλο, επειδή επηρεάζουν σημαντικά άλλους χρήστες-καταναλωτές.

573f089b1dc524976b8b5450

Μία νέα αμερικανική έρευνα διαπίστωσε ότι όταν οι κριτικές γίνονται αμέσως μετά το γεγονός (τη διαμονή, το φαγητό κ.α.), τείνουν να είναι πιο αρνητικές. Όταν όμως γράφονται με χρονική καθυστέρηση, είναι πολύ πιο θετικές.

Επίσης, όσο πιο μακριά έχει πάει κανείς για να κάνει διακοπές, για να φάει κλπ., τόσο πιο θετική είναι η κριτική του μετά. Για τα κοντινά μέρη, είναι σαφώς πιο δηκτικός.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Νίνα Χουάνγκ του Πανεπιστημίου Τεμπλ της Πενσιλβάνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό για θέματα ψυχολογίας καταναλωτών «Journal of Consumer Psychology» της Εταιρείας Ψυχολογίας Καταναλωτών (τμήμα της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης), ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 166.000 κριτικές εστιατορίων που γράφτηκαν στον δικτυακό τόπο TripAdvisor.com.

Χρησιμοποιώντας τους Χάρτες της Google και τα στοιχεία διαμονής κάθε χρήστη, οι ερευνητές υπολόγισαν πόσο απείχε κάθε εστιατόριο από το σπίτι του χρήστη-κριτικού και με πόση χρονική απόσταση έκανε την κριτική του.

Το συμπέρασμα, κατά τους ερευνητές, είναι ότι μια επιχείρηση ή άλλος οργανισμός δεν πρέπει να βιάζεται να ζητήσει τις απόψεις και κριτικές των χρηστών, αλλά να αφήσει να περάσει χρόνος, αν θέλει να πάρει πιο καλό «βαθμό».

«Αν κάποιος επισκεφθεί ένα εστιατόριο στη γειτονιά του και ένα άλλο σε μια άλλη πόλη, θα δώσει περισσότερα “αστέρια” στο μακρινό εστιατόριο», δήλωσε η Χουάνγκ. Το ίδιο θα συμβεί, όταν περιμένει δύο, τρεις ή περισσότερους μήνες προτού κάνει την κριτική.

Η στατιστική δείχνει ότι τις πιο θετικές κριτικές από όλους κάνουν όσοι συνδυάζουν και τα δύο: γεωγραφική απόσταση και χρονική καθυστέρηση. Αντίθετα, τις πιο αρνητικές κριτικές τείνουν να κάνουν όσοι γράφουν αμέσως για ένα μέρος που πήγαν κοντά στο σπίτι τους.

Μία άλλη πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 85% των καταναλωτών είναι πιθανότερο να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αν έχουν διαβάσει θετικές κριτικές και συστάσεις στο διαδίκτυο, ενώ το 80% αλλάζουν την αρχική θετική γνώμη τους, αν διαβάσουν μια αρνητική κριτική.

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

AP24289561746832

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Το συγκεκριμένο μουσείο στο Κάιρο έχει χαρακτηρίζεται ως «φαραωνικό» με χιλιάδες θησαυρούς

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

kalavryta

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στα Καλάβρυτα περιγράφει πώς έγινε το ατύχημα

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

6329409

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, βρέθηκε εκεί για την εκδίκαση των μέτρων κατά του Μίνου…

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

massimo sartirana iz HuFCttA8 unsplash

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Δύο θάνατοι την πρώτη ημέρα των τελικών του Πρωταθλήματος Τριάθλου Τορεμολίνος-Ανδαλουσία.

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

oaka 1

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

Θαρραλέοι νεαροί κατάφεραν να ανέβουν στο στέγαστρο Καλατράβα και να διανυκτερεύσουν εκεί