Newsroom

Newsroom

Ο Παντελής Δεντάκης με έναν γυναικείο "Kύκλωπα" στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Τον Κύκλωπα του Ευριπίδη, το μοναδικά ακέραια σωζόμενο σατυρικό δράμα, παρουσιάζει ο Παντελής Δεντάκης, τον Ιούλιο, στη Θεσσαλονίκη και την Επίδαυρο.

596361a41dc52488778b4737

Με αποκλειστικά γυναικεία διανομή, διερευνά αυτόν τον άκρως αντρικό κόσμο, μέσα από τη γυναικεία φύση, τον ψυχισμό, τα εκφραστικά μέσα και το σώμα της γυναίκας.

Τα πρόσωπα του Ευριπίδη ακροβατούν ανάμεσα στην ελαφράδα, τη γελοιότητα, την πονηριά, τον καιροσκοπισμό, την ηθική παρακμή, την αγριότητα. Γελοιοποιούν και γελοιοποιούνται. Συντρίβουν και συντρίβονται. Και αυτός ο Κύκλωπας με ευστροφία αναζητά την ισορροπία ανάμεσα στο σοβαρό και το γελοίο, ανάμεσα στο σπλάτερ και την κωμωδία.

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα –σε συνεργασία με το Κ.Θ.Β.Ε. – την Πέμπτη, 13 Ιουλίου, ως η μοναδική ελληνική συμμετοχή στο 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους. Στην συνέχεια, την Παρασκευή, 21 και το Σάββατο, 22 Ιουλίου, ο Κύκλωπας φτάνει στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.

Ο μύθος του Κύκλωπα αντλείται από το γνώριμο επεισόδιο της 9ης Ραψωδίας της Ομηρικής Οδύσσειας, όπου ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του παγιδεύονται στη σπηλιά του Κύκλωπα Πολύφημου. Επί σκηνής μεταφέρεται ένας κόσμος ωμός και βίαιος. Ένας κόσμος αλληλοεξόντωσης και ανθρωποφαγίας, όπου το δίκαιο ορίζεται από τον εκάστοτε ισχυρό: στη χώρα των Κυκλώπων, ο ξένος δεν περιθάλπεται, δεν φιλοξενείται, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης ή κατασπαράσσεται. Εκεί δεν μπορείς να είσαι ούτε καλός ούτε κακός. Εκεί μπορείς να είσαι μόνο φοβισμένος και απελπισμένος ή σκληρός και ανελέητος.

Στο κείμενο της παράστασης έχουν προστεθεί αποσπάσματα από την Οδύσσεια του Ομήρου και από το Ειδύλλιο ΙΑ’ (Κύκλωψ) του Θεόκριτου, σε μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα.

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας

Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης

Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα

Επιμέλεια κίνησης: Ερμής Μαλκότσης

Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Βοηθοί σκηνοθέτη: Έφη Ρευματά, Θανάσης Ζερίτης

Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου: Μυρτώ Κοσμοπούλου

Κατασκευή Σκηνικού: Νίκος Δεντάκης

Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου

Ερμηνεύουν: Στεφανία Γουλιώτη (Κύκλωπας), Άννα Καλαϊτζίδου (Οδυσσέας), Αλεξάνδρα Αϊδίνη (Σιληνός), Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μοσχούρη, Αμαλία Νίνου, Μυρτώ Πανάγου, Ελένη Τσιμπρικίδου (Σάτυροι), Έφη Ρευματά (Κομπάρσος)

Εκτέλεση παραγωγής: Polyplanity Productions / Γιολάντα Μαρκοπούλου, Βίκυ Στρατάκη

Παραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου

Πληροφορίες:

Θεσσαλονίκη: Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

Ώρα έναρξης: 21.15

Επίδαυρος: Παρασκευή 21 – Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017

Ώρα έναρξης: 21.30

Θεσσαλονίκη: Θέατρο Δάσους, Δάσος Σέιχ Σου, Θεσσαλονίκη

Επίδαυρος: Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Eισιτήρια:

Θεσσαλονίκη: 12€ (προπώλησης) 15€ (κανονικό), 12 € (Φοιτητικό, 65+, Ομαδικό), 8 € (ΑΜΕΑ & Συνοδοί ΑΜΕΑ)

Επίδαυρος: Κανονικό: Από 20€ έως 25€, Φοιτητικό: 10€, ΑΜΕΑ-Ανέργων: 5€

Απίστευτο περιστατικό στη Λάρισα: Ηλιοκαμένος πήγε στην εφορία αλλά δεν τον εξυπηρέτησαν επειδή τον πέρασαν για Ρομά

5398029

Απίστευτο περιστατικό στη Λάρισα: Ηλιοκαμένος πήγε στην εφορία αλλά δεν τον εξυπηρέτησαν επειδή τον πέρασαν για Ρομά

0 45χρονος Λαρισαίος συνόδευε στην εφορία τη μητέρα του για να την βοηθήσει να ανακτήσει…

Οπαδική βία – Αλεξάνδρας: Η σχέση οπαδών με την Greek Mafia – Ο ρόλος του αρχηγού «αρκούδου» (video)

mafia hooligans

Οπαδική βία – Αλεξάνδρας: Η σχέση οπαδών με την Greek Mafia – Ο ρόλος του αρχηγού «αρκούδου» (video)

Εντολές από τη Greek Mafia φαίνεται πως έπαιρνε το κύκλωμα εκβιαστών που δραστηριοποιούνταν και ως…

Το Ιράν χαρακτηρίζει «εγκληματία» τον Τραμπ, αλλά αρνείται ότι σχεδιάζει τη δολοφονία του

iran

Το Ιράν χαρακτηρίζει «εγκληματία» τον Τραμπ, αλλά αρνείται ότι σχεδιάζει τη δολοφονία του

Δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο 20χρονος δράστης της επίθεσης στην προεκλογική ομιλία του Τραμπ στην…

Ολυμπιακοί Αγώνες: Αιχμές κατά της ΕΟΕ από τον Δημήτρη Παπανικολάου και η συγκινητική ανάρτηση για τον Αλέξανδρο Νικολαΐδη

nikolaidis

Ολυμπιακοί Αγώνες: Αιχμές κατά της ΕΟΕ από τον Δημήτρη Παπανικολάου και η συγκινητική ανάρτηση για τον Αλέξανδρο Νικολαΐδη

«Άνθρωποι που πέρασαν στην αιωνιότητα, δεν πρέπει να γίνονται μια κορνίζα, που θα μπει στο…