«Ερωτόκριτος» από τους Χαΐνηδες στο Θέατρο Ροές

Μια ανάγνωση του Ερωτόκριτου, διαφορετική από τις συνηθισμένες, προτείνουν οι Χαΐνηδες και η ομάδα χορού και ακροβασίας «Κι όμως κινείται» στο Θέατρο Ροές.

ερωτοκριτος

Για μας, δεν είναι συγκινητικό μόνο το παρελθόν του. Η επαναστατική του πίστη στον άνθρωπο που αλλάζει τη μοίρα του, η βαθειά διαλεκτική του λόγου των προσώπων του, η μουσική του φόρμα και η μορφή της γλώσσας του, είναι συγκινητικά στο παρόν. Η αφήγηση ρέει, μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο χωροχρονικό καλούπι της μελωδικής γραμμής. Αυτή την εκστατική επαναληπτική φόρμα, η οποία έχει τη δύναμη να αφηγηθεί χιλιάδες στίχους, βυθίζοντάς σε σιγά σιγά σε μια αιωρούμενη κατάσταση μη εκπλήξεων και οι λέξεις από άγγελοι νοημάτων γίνονται και αυτές μουσική.

Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην τηλεόραση, το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνιση της γεωργικής εργασίας. Συνήθως τον συναντάμε στα χείλη τραγουδιστών, που του αφιερώνουν ένα τρίλεπτο γλυκερής και αυτάρεσκης ευαισθησίας και σε θεατρικές παραστάσεις ως φολκλόρ ή ως φολκλόρ «πειραγμένο». Ο λόγος της αποτυχίας των προσπαθειών αυτών είναι, όπως προανέφερα ότι ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εν τέλει, άλλη αναπαράσταση.

Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ ́ αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη- Λυράρη-Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας «κι όμΩς κινείται». Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση”.

Δημήτρης Χαΐνης Αποστολάκης

Συντελεστές

Μουσική: Το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες

Δημήτρης Αποστολάκης: λύρα

Δημήτρης Ζαχαριουδάκης: τραγούδι –κιθάρα

Σπυριδούλα Μπάκα: τραγούδι

Τάκης Κανέλλος: κρουστά

Κλέων Αντωνίου: ηλεκτρική κιθάρα

Μιχάλης Νικόπουλος: λαούτο, μαντολίνο

Ρέλλος Θοδωρής: σαξόφωνο

Γιάννης Νόνης: μπάσο

Κίνηση: Κι όμΩς κινείται

Χορός – Ακροβασία: Λασκαράτος Αλέξανδρος, Λινάρδου Αντιγόνη, Μακατσώρης Χριστόφορος, Νούσκας, Αλέξανδρος, Παρασκευοπούλου Ιωάννα, Σουγιουλτζή Χριστίνα, Χαμηλοθώρη Λία

Φωτισμοί: Αθανασοπούλου Μαρία

Σκηνικός χώρος: Κι όμΩς κινείται

Ηχοληψία: Σάκης Γκίκας

Info:

Από 18 Ιανουαρίου

Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή στις 20.00

Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Γκάζι

Τηλ.: 21 0347 4312

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

AP24289561746832

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Το συγκεκριμένο μουσείο στο Κάιρο έχει χαρακτηρίζεται ως «φαραωνικό» με χιλιάδες θησαυρούς

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

kalavryta

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στα Καλάβρυτα περιγράφει πώς έγινε το ατύχημα

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

6329409

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, βρέθηκε εκεί για την εκδίκαση των μέτρων κατά του Μίνου…

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

massimo sartirana iz HuFCttA8 unsplash

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Δύο θάνατοι την πρώτη ημέρα των τελικών του Πρωταθλήματος Τριάθλου Τορεμολίνος-Ανδαλουσία.

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

oaka 1

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

Θαρραλέοι νεαροί κατάφεραν να ανέβουν στο στέγαστρο Καλατράβα και να διανυκτερεύσουν εκεί