Γιάννης Μυλόπουλος : Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι τυπικό παράδειγμα διασπάθισης δημοσίου χρήματος

«Κάθε φορά που βρίσκεται στην κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, το έργο καθυστερεί και επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του, προς όφελος των εργολάβων»

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έγκλημα πολιτισμού πάνω από όλα γιατί καταστρέφεται ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Έγκλημα ανάπτυξης της πόλης από την τουριστική κίνηση που θα είχε και ένα έγκλημα οικονομικό, διασπάθισης δημοσίου χρήματος. Τελευταία διασπάθιση η συμπληρωματική σύμβαση 54 εκατομμυρίων ευρώ για τις καθυστερήσεις που προκάλεσε η κυβέρνηση», είπε Στο Κόκκινο, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό και πρώην πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μυλόπουλος.
 

Ο πρώην πρύτανης έστρεψε τα πυρά του στην κυβέρνηση για την καθυστέρηση του έργου, αναφέροντας,  «με τις καθυστερήσεις και τις συμπληρωματικές συμβάσεις που πραγματοποιεί η κυβέρνηση, αποδεικνύεται ότι ούτε φθηνότερα αλλά ούτε συντομότερα θα ολοκληρωθεί το Μετρό Θεσσαλονίκης. 

Το έργο κατασκευής του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, ξεκίνησε το 2006 με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και υπουργό Γιώργο Σουφλιά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2012. Το έργο, το 2012 δεν είχε φτάσει το 18% του συνόλου του, ενώ την τριετία 2012-15 με αφορμή πάλι τα αρχαία της Βενιζέλου, το έργο καθυστέρησε σημαντικά μέχρι που σταμάτησε εντελώς. Κατά το διάστημα 2013-2015, το κόστος που πλήρωσε για το σταμάτημα του έργου προς τον εργολάβο ήταν 200 εκατομμύρια ευρώ.

Ερχόμαστε εμείς το 2015, όπου το έργο “φουλάρει” και από το 33% πού βρίσκεται αρχές του 16 που αναλαμβάνουμε εμείς, το φτάνουμε στο 75%. Μάλιστα το 2017 εγκρίθηκε η λύση για το σταθμό Βενιζέλου που ήταν η ίδια ακριβώς τεχνική λύση που εφαρμόστηκε και στο Μοναστηράκι και σε άλλες μητροπόλεις του κόσμου. Έτσι το 2016-19 αποτελεί μια παρένθεση του έργου καθώς προχωρεί και δεν επιβαρύνει το δημόσιο τομέα. Έρχονται το 2019 και σταματούν το έργο, αλλάζουν το σχεδιασμό με πρόσχημα ότι πρέπει να αποκοπούν τα αρχαία και εφαρμόζουν ένα νέο σχεδιασμό, ο οποίος από το 2020 που το τελειώνουμε εμείς, πάει το 2023 και αρχίζουν οι επιβαρύνσεις του κόστους για τον πρώτο χρόνο. 

Το έργο καθυστέρησε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα που αν συνδυάσετε ποιοι ήταν στην κυβέρνηση, θα καταλάβετε και πολιτικά τι συμβαίνει. Καθυστερούν το έργο, το σταματούν και πληρώνουν αποζημιώσεις στους εργολάβους με αποτέλεσμα η ζημιά από το έγκλημα να είναι πολλαπλή, για τον πολιτισμό, την ανάπτυξη της πόλης και την οικονομία των φορολογούμενων που επιβαρύνεται προς όφελος των ιδιωτών». 

Ερμηνεύοντας την ιδεοληψία της κυβέρνησης, ο κ Μυλόπουλος σημείωσε ότι οι λόγοι που συντελείται είναι: «Πρώτον γιατί υπάρχει ένας κομματικός εγωισμός και ανταγωνισμός για να μην αποκαλυφθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε έργο. Θέλουν να καταστρέψουν ό,τι έκαναν οι προηγούμενοι, να δημιουργήσουν συνθήκες καμένης γης για να πουν, ό,τι έγινε το κάναμε εμείς και ας πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος. Δεύτερος λόγος και πιο σοβαρός είναι ο οικονομικός. Δεν είναι τυχαίο ότι ο μόνος κερδισμένος από όλη αυτή την ιστορία που συζητάμε με το πάρτι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, είναι διαχρονικά ο εργολάβος. Σταματάει το έργο, ο εργολάβος παίρνει αποζημιώσεις. Καθυστερεί το έργο, ο εργολάβος επιμηκύνει τη σύμβαση του και παίρνει επιπλέον λεφτά». 
 

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το «μπλόκο» σε Κασσελάκη – Η επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ

4810951

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το «μπλόκο» σε Κασσελάκη – Η επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ

Ο μοναδικός «κερδισμένος» σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση φαίνεται να είναι το ΠΑΣΟΚ που…

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

AP24289561746832

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Το συγκεκριμένο μουσείο στο Κάιρο έχει χαρακτηρίζεται ως «φαραωνικό» με χιλιάδες θησαυρούς

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

kalavryta

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στα Καλάβρυτα περιγράφει πώς έγινε το ατύχημα

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

6329409

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, βρέθηκε εκεί για την εκδίκαση των μέτρων κατά του Μίνου…

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

massimo sartirana iz HuFCttA8 unsplash

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Δύο θάνατοι την πρώτη ημέρα των τελικών του Πρωταθλήματος Τριάθλου Τορεμολίνος-Ανδαλουσία.