Σούπερ μάρκετ: Η κατανάλωση μειώνεται, οι τζίροι αυξάνονται

Στο +3,6% ο δείκτης τιμών καταναλωτή, στο +10,4% η αύξηση της μέσης τιμής για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα

FS - σουπερ μαρκετ
Θετικά σε αξία κινήθηκε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το εννεάμηνο του 2023 (στοιχεία YTD έως 1 Οκτωβρίου 2023). Με βάση τα πιο ανανεωμένα στοιχεία της αγοράς, που έχει στη διάθεσή της η NielsenIQ, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 9,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.
Όσον αφορά πιο συγκεκριμένα στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%, σύμφωνα με την NielsenIQ. Σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.
Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα τρόφιμα & ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.
Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το εννεάμηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα.
Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει την καλύτερη αγορά.

Ο Λάκης Λαζόπουλος απάντησε για τον πόλεμο που έχει δεχθεί: «Καταλαβαίνεις ότι υπάρχει μια οδηγία, ένα τηλέφωνο»

Λαζόπουλος

Ο Λάκης Λαζόπουλος απάντησε για τον πόλεμο που έχει δεχθεί: «Καταλαβαίνεις ότι υπάρχει μια οδηγία, ένα τηλέφωνο»

Για την κριτική που είχε δεχθεί στα χρόνια της τηλεόρασης μίλησε ο Λάκης Λαζόπουλος

Πειραιάς: 16χρονη μαχαίρωσε 19χρονη έξω από κλαμπ – Συνελήφθη μαζί με τον συνεργό της

astynomia skai 1298x864 1

Πειραιάς: 16χρονη μαχαίρωσε 19χρονη έξω από κλαμπ – Συνελήφθη μαζί με τον συνεργό της

Σοκαριστικό περιστατικό στον Πειραιά, με μια 16χρονη να μαχαιρώνει μια 19χρονη και να την παρατάει

Αυτοκτόνησε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Evan Wright – Είχε ταυτιστεί με την ιστορία της Paris Hilton

3a91489d839edf3fc448e912e31119ae XL

Αυτοκτόνησε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Evan Wright – Είχε ταυτιστεί με την ιστορία της Paris Hilton

Ο Wright, είχε προσφάτως μιλήσει για το μετατραυματικό στρες από το οποίο υπέφερε εξαιτίας των βιωμάτων του…

Δέκα τραμπούκοι στα Ανώγεια ξυλοκόπησαν 16χρονο επειδή φορούσε σκουλαρίκι και βερμούδα: Το ξέσπασμα της μητέρας του

Πύργος κοριτσάκι

Δέκα τραμπούκοι στα Ανώγεια ξυλοκόπησαν 16χρονο επειδή φορούσε σκουλαρίκι και βερμούδα: Το ξέσπασμα της μητέρας του

Άγριος ξυλοδαρμός 16χρονου στα Ανώγεια επειδή τόλμησε να φορέσει σκουλαρίκι και βερμούδα

Γιατί η είδηση για το 3χρονο κοριτσάκι που το έσκασε από το σπίτι του στην Κρήτη κρύβει μια σκληρή αλήθεια

Κρητη 3χρονο

Γιατί η είδηση για το 3χρονο κοριτσάκι που το έσκασε από το σπίτι του στην Κρήτη κρύβει μια σκληρή αλήθεια

Το περιστατικό με το παιδάκι στην Κρήτη φέρνει ξανά στο φως μια πολύ σημαντική παθογένεια…