Newsroom

Newsroom

"Η Σοσιαλιστική Τριλογία" του Pabst στον κινηματογράφο Αλκυονίς

 "ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ" του Pabst 

rabst

Oι συνεφίλ της Αθήνας θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πλήρη την “ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ” του Pabst στον κινηματογράφο ΑΛΚΥΟΝΙΣ new star art cinema (ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ 42-46, ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ -ΜΕΤΡΟ Βικτώρια), από τη ΔΕΥΤΕΡΑ 10/11 εως την ΤΕΤΑΡΤΗ  ​12/11.

« ΣΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ» 
​του G.W.PABST​
​στις 1​8​:00

​ 
«ΣΥΝΤΡΟΦΙΚΟΤΗΤΑ »
​του G.W.PABST​ στις ​20:​0​0  

«Η ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ» ​του G.W.PABST​
στις 22:00 

Ο Pabst, πιο επίκαιρος παρά ποτέ ανήκε μαζί με τον Λανγκ και τον Μουρνάου στις πιο δημιουργικές μορφές της χρυσής εποχής του γερμανικού κινηματογράφου. Η ανομοιομορφία της δουλειάς του και η διφορούμενη στάση του στη διάρκεια του πολέμου, έφεραν ένα σημαντικό πλήγμα στη φήμη του, η οποία ποτέ δεν αποκαταστάθηκε πλήρως, όμως τα έργα που δημιούργησε παραμένουν και σήμερα αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου. 

Η κριτική του ματιά απέναντι στους αστούς και στην ηθική εκείνης της εποχής είναι εμφανής στις ταινίες του. Η αριστερή στάση του και η απέχθεια του προς το διογκούμενο τότε, γερμανικό εθνικισμό, επισφραγίστηκαν από τις τρεις ταινίες «Στο Δυτικό Μέτωπο» (1930), «Η Όπερα της Πεντάρας» (1928) και «Συντροφικότητα» (1931) που ονομάστηκαν «Σοσιαλιστική τριλογία».

Ο Pabst, με τις ταινίες του είχε σκοπό να προωθήσει τις ιδέες της εργατικής αλληλεγγύης και της σοσιαλιστικής κοινωνίας. 
Μετά τον αναβρασμό που είχε προκύψει από την ταινία του «Στο Δυτικό Μέτωπο» ο Pabst τα βάζει για τα καλά με τη λογοκρισία και διψά για ταινίες με πολιτικό μήνυμα, και με ηθική, περισσότερο από αισθητική αποστολή, συνεχίζοντας με τις ταινίες «Η Όπερα της Πεντάρας» και «Συντροφικότητα».

Την ταινία του «Συντροφικότητα» αφιερώνει στους ανθρακωρύχους όλου του κόσμου, δίνοντας ένα πανανθρώπινο μήνυμα στους εργάτες, που η δύναμή τους φαίνεται να βρίσκεται στην ενότητά τους και στη διαπίστωση του κοινού εδάφους διεκδικήσεών τους. 

Ο Pabst, μαζί με τους Erwin Piscator και Heinrich Mann, είχε ιδρύσει τον Εθνικό Σύλλογο Κινηματογραφικής Τέχνης το 1930 (Volteverbund fur Filmkunst), για να προωθήσει με τον κινηματογράφο τις σοσιαλιστικές ιδέες. Την ίδια εποχή ήταν διευθυντής και του Συνδικάτου των Γερμανών Κινηματογραφικών Εργατών και προσπαθούσε πάντα να αντιτίθεται στη λογοκρισία. 

 

 

 

Κασσελάκης: Ανακοινώνει την υποψηφιότητά του μέχρι την Παρασκευή – Τα επόμενα βήματα

Κασσελάκης 2

Κασσελάκης: Ανακοινώνει την υποψηφιότητά του μέχρι την Παρασκευή – Τα επόμενα βήματα

Κάτι παραπάνω από σίγουρο είναι πως ο Στέφανος Κασσελάκης θα είναι ξανά υποψήφιος για την…

Επίθεση κατά Νετανιάχου: 200 μεγαλοεπιχειρηματίες του Ισραήλ τον προειδοποιούν – «Βυθιζόμαστε στην άβυσσο»

μπενιαμίν νετανιάχου 1

Επίθεση κατά Νετανιάχου: 200 μεγαλοεπιχειρηματίες του Ισραήλ τον προειδοποιούν – «Βυθιζόμαστε στην άβυσσο»

Οι 200 επικεφαλής των μεγαλύτερων εταιρειών του Ισραήλ τονίζουν πως ο Νετανιάχου θα πρέπει να…

Νόβακ Τζόκοβιτς: Έκανε διάδρομο και χόρευε τον «Ζορμπά» του Θεοδωράκη – Τον αποθέωσαν οι Έλληνες στα σχόλια (video)

Καταγραφή 22

Νόβακ Τζόκοβιτς: Έκανε διάδρομο και χόρευε τον «Ζορμπά» του Θεοδωράκη – Τον αποθέωσαν οι Έλληνες στα σχόλια (video)

Ακόμα πιο αγαπητός στην πατρίδα μας έγινε ο Νόβακ Τζόκοβιτς με ένα βιντεάκι που ανέβασε…

«Πώς θα γίνετε πλούσιοι με ένα καφεδάκι λιγότερο: Το άρθρο της Καθημερινής που προκάλεσε αντιδράσεις

Καθημερινή καφές

«Πώς θα γίνετε πλούσιοι με ένα καφεδάκι λιγότερο: Το άρθρο της Καθημερινής που προκάλεσε αντιδράσεις

Ο συντάκτης του άρθρου της καθημερινής μας προτρέπει να κόψουμε έναν καφέ

Την «είπε» – και δικαίως- σε δημοσιογράφους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Καλό είναι να μην κάνετε τέτοιες ερωτήσεις»

Πηνελόπη Αναστασοπούλου

Την «είπε» – και δικαίως- σε δημοσιογράφους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Καλό είναι να μην κάνετε τέτοιες ερωτήσεις»

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου ενοχλήθηκε με τις ερωτήσεις των δημοσιγράφων

Ράνια Τζίμα: «Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να πάω στο ρεπορτάζ με φούστα – Στο σπίτι μου δεν υπάρχει καθρέπτης» (Video)

image 4

Ράνια Τζίμα: «Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να πάω στο ρεπορτάζ με φούστα – Στο σπίτι μου δεν υπάρχει καθρέπτης» (Video)

«Ίσως αισθανόμουν ότι, αν η θηλυκότητα μου φαινόταν στα ρούχα μου, αυτό θα με έκανε…