"Oppression": Η Δημοσιογραφία της κρίσης, η κρίση της Δημοσιογραφίας

Το φιλμ Oppression των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε σφοδρά η οικονομική ύφεση.…

oppression1

Το φιλμ Oppression των Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε σφοδρά η οικονομική ύφεση.

H οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση έφερε στο φώς τις αδυναμίες και τις πρακτικές μίας ακρωτηριασμένης αγοράς των Μέσων Ενημέρωσης. Υποχρηματοδοτούμενα και υποστηριζόμενα τεχνητά, οι όμιλοι των Μέσων Ενημέρωσης υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσουν, ή ακόμη και να εξαφανιστούν τελείως. Ο τύπος, στα χέρια κάποιων πλοιοκτητών και μεγάλων επιχειρηματιών, γνωρίζει κύματα απολύσεων, οι οποίες ενισχύουν την ανασφάλεια των δημοσιογράφων. Αναγνωρίζοντας μία αύξηση και μία γενίκευση της αυτολογοκρισίας, οι επαγγελματίες των Μέσων Ενημέρωσης μαρτυρούν μία πολύ μεγάλη απαισιοδοξία για το μέλλον του επαγγέλματός τους.

.Όσο η οικονομική κρίση βαθαίνει, οι παρεμβάσεις στο δημοσιογραφικό έργο αυξάνονται και οι δημοσιογράφοι καλούνται να επιλέξουν αν θα ακολουθήσουν μία κεντρική γραμμή ή αν θα τολμήσουν να τηρήσουν διαφορετική στάση.

Αυτοί που τολμούν, ρισκάρουν όχι μόνο να απολυθούν ή να διωχθούν νομικά, αλλά ακόμα και τη σωματική τους ακεραιότητα. Το Oppression παρουσιάζει μόνο μερικά από τα εκατοντάδες περιστατικά που δείχνουν ότι ένα από τα θύματα της κρίσης στην Ελλάδα είναι η ελευθεροτυπία.

Όταν όλοι ασχολούνται με τα γεγονότα της οικονομίας κανείς δεν παρατηρεί γύρω του την αλλαγή που υφίσταται η χώρα μας στον τομέα της ελεύθερης έκφρασης με κάθε μέσο ενημέρωσης.

Οι συνέπειες της κρίσης έχουν ριζοσπαστικοποιήσει ένα μέρος της κοινής γνώμης, η οποία εκφράζει θυμό και απογοήτευση σε διαδηλώσεις όπου η βία αυξάνεται. Αντιμέτωποι σε αυτά τα κοινωνικά κινήματα, σε πλαίσια που προσομοιάζουν σε ορισμένους εμφυλίους πολέμους, οι φωτογράφοι και οι εικονολήπτες λειτουργούν σε δύσκολες συνθήκες ασφάλειας. Παγιδευμένοι ανάμεσα στη βία των εξτρεμιστικών κινήσεων και την καταστολή των δυνάμεων καταπολέμησης των ταραχών, οι οποίες λίγο σέβονται την επαγγελματική τους δραστηριότητα, οι φωτορεπόρτερ πληρώνουν ένα βαρύ τίμημα για να παρέχουν στο κόσμο τιςεικόνες μίας κοινωνίας που αποσυντίθεται επικίνδυνα.

OPPRESSION

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ, Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ.

 ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στο ΑΛΚΙΟΝΙΣ new star art cinema

από 26 Μαρτίου καθημερινά στις 20.00.

Σκηνοθεσία: Μυρτώ Συμεωνίδου και Νίκος Πανιεράκης

Έρευνα/Παραγωγή: Μυρτώ Συμεωνίδου

Βοηθός Παραγωγής: Θάνος Καμηλάλης

Διεύθυνση Φωτογραφίας: Χαρά Καλλιοντζή

Μίξη ήχου: Τάσος Μασχαλίδης

Μουσική: Δανάη Κοκόγια

Σχεδιασμός λογότυπου: Μάριος Μαγλογιάννης

Σκίτσο: Βάλια Καπάδαη

 

 

 

 

 

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

AP24289561746832

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Το συγκεκριμένο μουσείο στο Κάιρο έχει χαρακτηρίζεται ως «φαραωνικό» με χιλιάδες θησαυρούς

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

kalavryta

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στα Καλάβρυτα περιγράφει πώς έγινε το ατύχημα

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

6329409

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, βρέθηκε εκεί για την εκδίκαση των μέτρων κατά του Μίνου…

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

massimo sartirana iz HuFCttA8 unsplash

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Δύο θάνατοι την πρώτη ημέρα των τελικών του Πρωταθλήματος Τριάθλου Τορεμολίνος-Ανδαλουσία.

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

oaka 1

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

Θαρραλέοι νεαροί κατάφεραν να ανέβουν στο στέγαστρο Καλατράβα και να διανυκτερεύσουν εκεί