Γιατί οι selfies ήρθαν για να μείνουν

Στην προσπάθεια να στηρίξω την επισφαλή μου πίστη στην εξέλιξη της ανθρωπότητας, είχα αφήσει τον εαυτό μου να εξαπατηθεί, ελπίζοντας…

1 2176

Στην προσπάθεια να στηρίξω την επισφαλή μου πίστη στην εξέλιξη της ανθρωπότητας, είχα αφήσει τον εαυτό μου να εξαπατηθεί, ελπίζοντας ότι η λήψη και η δημοσιοποίηση των selfies θα ήταν μια viral φάση της εποχής του Facebook που θα έσβηνε όπως έσβησαν τόσες πολλές μανίες πριν, ή ότι τουλάχιστον μετά το σημείο κορεσμού της θα υποχωρούσε σε ένα διαχειρίσιμο σημείο. 

Όταν η Ellen DeGeneres φωτογράφισε την αστραφτερή ομάδα κατά τη διάρκεια της ζωντανής αναμετάδοσης των Όσκαρ στις αρχές του 2014, η εικόνα αναδημοσιεύτηκε στο Twitter δύο εκατομμύρια φορές, και φαινόταν ότι θα αυτή η στιγμή θα μπορούσε να είναι η κορύφωση αυτής της μανίας- τι θα μπορούσε να ξεπεράσει αυτό; Όταν κάτι παίρνει μια τόσο εμπορευματοποιημένη και θεσμοθετημένη μορφή, τότε συνήθως έχει τελειώσει, αλλά τίποτα δεν έχει τελειώσει στην πραγματικότητα – οι παραδοσιακοί κύκλοι του νέου και του ντεμοντέ έχουν καταργηθεί και ισοπεδωθεί σε ένα διαρκές παρόν. Τίποτα δεν μπορεί να αντατρέψει την άγρια αφθονία του selfie.   Έχει αποδειχτεί ξανά και ξανά ότι στα λάθος χέρια είναι εργαλείο του διαβόλου.

Ένας κατ’ επανάληψη ληστής τραπεζών συνελήφθη επειδή έβαλε στο Facebook ένα selfie του κρατώντας το όπλο που χρησιμοποίησε στις ληστείες. Μια γυναίκα στο Ιλινόις συνελήφθη αφότου πόσταρε ένα selfie φορώντας ρούχα που μόλις είχε κλέψει από μια μπουτίκ.   Στην πρόσφατα δημοσιευμένη συλλογή της “Not that kind of girl” η Dunham γράφει ότι το selfie είναι επινόηση της μητέρας της. «Ναι, υπήρχαν αυτό-πορτρέτα και πριν, αλλά αυτή τελειοποίησε την τέχνη του ευάλωτου με ασαφή σκοπό.» Πράγματι, τα αυτοπορτρέτα είναι τόσο παλιά όσο και η φωτογραφία, επικουρούμενη από την στρατηγική χρήση κατόπτρων. Η έλευση της Polaroid ήταν επίσης ένας σημαντικός συντελεστής αυτής της πρακτικής.  

Αλλά αυτές οι τεχνικές δεν είδαν «κλιμάκωση» – ήταν ο γάμος της ψηφιακής τεχνολογίας με το διαδίκτυο που πολλαπλασίασε το σύστημα διανομής. Το περιοδικό Allure τοποθέτησε την έναρξη των selfies με την εμφάνιση του iPhone 4, το 2010, με την κάμερα που λειτουργεί προς τις δύο πλευρές, μεταμορφώνοντας ένα τηλέφωνο σε καθρέφτη. Τα social media είναι η προέκταση του ταραγμένου μας νευρικού συστήματος και ο κύκλος ανατροφοδότησης κάνει τους ήδη νευρικούς χρήστες ακόμη πιο εθισμένους. Μόλις εθιστείς, είναι πολύ δύσκολο να αποχωρήσεις, ειδικά όταν όλοι γύρω σου εξακολουθούν να κλικάρουν σαν τρελοί.

Πηγή: JAMES WALCOTT/ VANITY FAIR – lifo.gr

Ψυχικό: Φωτογραφία του τοπογράφου βρέθηκε στο κινητό του εκτελεστή – Υποψίες ότι τον παρακολουθούσε

psixiko001

Ψυχικό: Φωτογραφία του τοπογράφου βρέθηκε στο κινητό του εκτελεστή – Υποψίες ότι τον παρακολουθούσε

Τα νέα αυτά δεδομένα εγείρουν υποψίες ότι ο εκτελεστής και προφυλακισμένος σήμερα 44χρονος, είχε τον…

Θεσσαλονίκη: Ένοχοι οι δύο κατηγορούμενοι που σκότωσαν 52χρονο επειδή τάιζε αδέσποτα

σκυλια

Θεσσαλονίκη: Ένοχοι οι δύο κατηγορούμενοι που σκότωσαν 52χρονο επειδή τάιζε αδέσποτα

Έχοντας δεχθεί πλήγματα με γυμνά χέρια στο σώμα του, το θύμα παραλήφθηκε από ασθενοφόρο του…

Συναγερμός στην Κίνα: Τουλάχιστον 6 νεκροί από τη φωτιά σε εμπορικό κέντρο – Αγωνία για τους παγιδευμένους (Video)

2986d1b5 kina

Συναγερμός στην Κίνα: Τουλάχιστον 6 νεκροί από τη φωτιά σε εμπορικό κέντρο – Αγωνία για τους παγιδευμένους (Video)

«Προς το παρόν, έξι άνθρωποι είναι νεκροί. Οι ομάδες διάσωσης συνεχίζουν τις έρευνές τους και…

Ρέντης: Δολοφονική επίθεση εργοδότη σε βάρος μετανάστη εργάτη – «Τον χτύπησε με αυτοκίνητο επιδιώκοντας να τον λιώσει» (Εικόνες)

jamie fenn gzBvE6 ohGA unsplash

Ρέντης: Δολοφονική επίθεση εργοδότη σε βάρος μετανάστη εργάτη – «Τον χτύπησε με αυτοκίνητο επιδιώκοντας να τον λιώσει» (Εικόνες)

Το αφεντικό τον χτύπησε με γροθιές και κλωτσιές και μετά τον καταδίωξε και τον χτύπησε…