Ελένη Καρανικόλα Κοντορούση

Αποκάλυψη για Τέμπη: Κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας μεταφέρεται στο Κουλούρι – Μέχρι τώρα βρισκόταν σε οικόπεδο ιδιώτη

«Ένα χρόνο και τέσσερις πλέον μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη «ουσιώδη πειστήρια» βρίσκονται διασκορπισμένα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας»

Τέμπη Κουλούρι

Ένα χρόνο και τέσσερις πλέον μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών «ουσιώδη πειστήρια» βρίσκονται διασκορπισμένα σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και μάλιστα σε οικόπεδα ιδιωτών, ενώ θα έπρεπε να φυλάσσονται από τις ανακριτικές αρχές και να έχουν εξεταστεί από ειδικούς πραγματογνώμονες.

Αυτή τη φορά πρόκειται για ένα από τα εμπορευματοκιβώτια της εμπορικής αμαξοστοιχίας και συγκεκριμένα του 4ου σε σειρά κοντέινερ με αριθμό OOLU 6870319 που περιείχε ζωοτροφές και είχε μεταφερθεί άτακτα από το χώρο του δυστυχήματος χωρίς πρώτα να εξεταστεί και να παρθούν τα απαραίτητα δείγματα.

Τον εντοπισμό του εξαιτίας της σημαντικότητάς του είχαν επισημάνει πολλάκις στον ανακριτή συγγενείς θυμάτων, ώστε να εξεταστεί καθώς σύμφωνα με τον ορισμένο πραγματογνώμονά τους Βασίλη Κοκοτσάκη θα μπορούσε να εισφέρει σημαντικά στοιχεία στην έρευνα. Το αν πράγματι η εύρεσή του και μετέπειτα η εξέτασή του θα δώσουν ουσιώδη στοιχεία μένει να απαντηθεί.

Πειστήρια σκορπισμένα από δω και από κει

Ωστόσο, είναι απορίας άξιο πώς είναι δυνατόν -δεκαέξι μήνες μετά από αυτήν την τραγωδία που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους- να ψάχνουμε ουσιώδη πειστήρια –όπως τα χαρακτηρίζει ο ίδιος ο ανακριτής- τα οποία βρίσκονται σκορπισμένα σε οικόπεδα ιδιωτών και όχι στα χέρια των ανακριτικών αρχών, όπως θα έπρεπε.

Μάλιστα, ο ίδιος ο εφέτης ανακριτής που διενεργεί την κύρια ανάκριση για την σιδηροδρομική τραγωδία κρίνει πως πρόκειται για ένα «ουσιώδες πειστήριο», αναγνωρίζοντας έτσι την σημαντικότητά του και βρέθηκε σε ιδιωτική επιχείρηση στη Θεσσαλονίκη.

Αναφέρει ο ανακριτής στην έγγραφη παραγγελία του: «ΕΠΕΙΔΗ το εν λόγω εμπορευματοκιβώτιο (container) αποτελεί ουσιώδες πειστήριο, ως εντασσόμενο στο αποδεικτικό υλικό της ανακριτικής δικογραφίας που χειριζόμαστε, είναι αναγκαίο να μεταφερθεί με ασφαλή αστυνομική συνοδεία, από τις εγκαταστάσεις της εν λόγω εταιρείας, όπου είναι αποθηκευμένο, στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, στη θέση «ΚΟΥΛΟΥΡΙ» Λάρισας, όπου έχουν συγκεντρωθεί και φυλάσσονται τα υπόλοιπα συντρίμμια – υπολείμματα των αμαξοστοιχιών, που ενεπλάκησαν στο διερευνώμενο σιδηροδρομικό δυστύχημα, καθώς και τα αδρανή υλικά από το σημείο της σύγκρουσης».

Η πορεία του εμπορευματοκιβωτίου

Το εμπορευματοκιβώτιο της εμπορικής αμαξοστοιχίας μετά από παραγγελία του εφέτη ανακριτή μεταφέρεται σήμερα στη θέση «ΚΟΥΛΟΥΡΙ» Λάρισας, όπου έχουν συγκεντρωθεί και φυλάσσονται τα υπόλοιπα συντρίμμια – υπολείμματα των αμαξοστοιχιών, καθώς και άλλα αδρανή υλικά.

Το συγκεκριμένο εμπορευματοκιβώτιο μάλιστα έφερε φθορές από τη σύγκρουση όπως άλλωστε προκύπτει από διαθέσιμο φωτογραφικό υλικό.

Σύμφωνα με έγγραφο που είναι ενσωματωμένο στη δικογραφία και υπογράφεται από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train, M. Capotorto στις 6/3/2023 γίνεται άφιξη του συγκεκριμένου κοντέινερ στο Terminal τρίγωνο του Παλαιού Σταθμού Θεσσαλονίκης, για το οποίο γίνεται μνεία (στο ίδιο έγγραφο) πως είναι εκείνο από το 4ο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας (υπενθυμίζεται πως τα τρία πρώτα ήταν έμφορτα με λαμαρίνες) και είχε υποστεί βλάβες και ως εκ τούτου δεν ήταν δυνατή η σιδηροδρομική του μετακίνηση, οπότε και έγινε με φορτηγό.

Βέβαια, ο κύριος ανακριτής αναφέρει στην παραγγελία του πως «στα πλαίσια της διεξαγόμενης από εμάς κύριας ανάκρισης… ανευρέθη στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης… το εμπορευματοκιβώτιο με αριθμό OOLU 6870319…» ενώ στην πραγματικότητα το κοντέινερ δεν ήταν ποτέ χαμένο.

Αντίθετα, είχε μεταφερθεί από την πρώτη κιόλας εβδομάδα από ανθρώπους της Hellenic Train -παρότι στελέχη της είναι κατηγορούμενοι στην υπόθεση- και έκτοτε βρισκόταν στο συγκεκριμένο χώρο που αναφέραμε προηγουμένως.

Η μετέπειτα μεταφορά του στην ιδιωτική επιχείρηση προφανώς έγινε με άδεια των ανακριτικών αρχών, οπότε πώς είναι δυνατόν να μην γνώριζαν πού βρίσκεται. Σε διαφορετική περίπτωση, που δηλαδή ο ανακριτής δεν γνώριζε για την μεταφορά του κοντέινερ από το σταθμό Θεσσαλονίκης, γεννιούνται εύλογα ερωτήματα για το πώς πειστήρια μεταφέρθηκαν σε ιδιώτες χωρίς να έχει πρώτα ενημερωθεί ο ανακριτής.

Είτε ισχύει το ένα είτε το άλλο επιβεβαιώνεται για ακόμα μια φορά η πλημμελής αντιμετώπιση και διαφύλαξη στοιχείων και πειστηρίων από τις δικαστικές και ανακριτικές αρχές, γεγονός που ψέγει κατά της δικαιοσύνης.

Υπενθυμίζεται πως συγγενείς θυμάτων έχουν ήδη κάνει αίτημα για διορισμό ειδικού πραγματογνώμονα- μεταλλουργού για την εξέταση των συντριμμιών των δύο αμαξοστοιχιών, το οποίο εικάζεται πως μετά τις σημερινές εξελίξεις θα γίνει δεκτό.

Εμείς θέτουμε το εξής ερώτημα, πρόκειται για ένα στοιχείο που πράγματι θα εισφέρει στην υπόθεση, και αν ναι αυτό έπρεπε να γίνει 16 μήνες μετά, και αν όχι μήπως πρόκειται απλά για μία επικοινωνιακή φούσκα που τίποτα επί της ουσίας δεν έχει να προσφέρει στην ανάκριση;

d1

d2

Ειδήσεις σήμερα:

Γιάμαλη: Η τελευταία εκπομπή στο KONTRA – Αποχαιρέτησε συγκινημένη το κοινό (video)

Λευτέρης Χαρίτος: Ηχηρό μήνυμα προς την κυβέρνηση – «Δεν κάνουμε ταινίες για πλάκα» (video)

Debate-καταστροφή για τον Μπάιντεν, αλλά ο ίδιος λέει ότι… «τα κατάφερε καλά» (video)

Αυτές είναι οι 238 «απάτητες» παραλίες στην Ελλάδα που απαγορεύονται ξαπλώστρες και ομπρέλες – Αναλυτικά η λίστα

Νέα παρολίγον τραγωδία με τρένο της Hellenic Train – Η σύγκρουση με διερχόμενο αυτοκίνητο αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή

treno 7

Νέα παρολίγον τραγωδία με τρένο της Hellenic Train – Η σύγκρουση με διερχόμενο αυτοκίνητο αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή

Παρολίγον νέα τραγωδία με αμαξοστοιχία τρένου της Hellenic Train και ενός αυτοκινήτου σήμερα το μεσημέρι.