Τη δυνατότητα εφαρμογής συστήματος διαφοροποιημένου διοδίου τέλους για διαφορετικές χρονικές περιόδους παρέχει στον παραχωρησιουχο η σύμβαση που κατατέθηκε στη Βουλή για κύρωση.
Στόχος είναι η αντιμετώπιση φαινομένων κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρούνται συχνά στην Αττική Οδό.
Έτσι πχ ώρες αιχμής, όπως το πρωί ή το απόγευμα, αλλά και ημέρες αιχμής, πχ Παρασκευή ή αργίες, το αντίτιμο θα μπορεί να αυξάνεται για να αποτρέπει τη χρήση του αυτοκινητόδρομου για τοπικές μετακινήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το αντίτιμο διοδίων για τα αυτοκίνητα (κατηγορία 2) θα μειωθεί από τις 6 Οκτωβρίου στα 2,5 ευρώ.
Για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό η υποχώρηση των τιμών στα διόδιαείναι μία αλλαγή με θετικό πρόσημο, καθώς θα τους δώσει «οικονομική ανάσα», έστω και μικρή. Ωστόσο, πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η αλλαγή αυτή ενδέχεται να επιφέρει και προβλήματα.
Όπως παρουσιάζει το metaforespress.gr και η στήλη «ΥΠΟΓΕΙΟΣ», αρκετοί συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι σε στιγμές κυκλοφοριακής συμφόρησης η μείωση των τιμών στα διόδια θα αυξήσει την κίνηση.
«Εάν δεν υπάρξει μία κατάλληλη τιμολογιακή πολιτική, έτσι ώστε στις ώρες αιχμής, ο χρήστης να πληρώνει περισσότερο και στη μη αιχμή λιγότερο, σε συνδυασμό με την ανάγκη επέκτασης και αναβάθμισης του Προαστιακού, τότε θα είμαστε όλοι “κολλημένοι” στην κίνηση» δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Θάνος Τσιάνος, στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2024.
Παράλληλα, τόνισε ότιεάν δεν γίνουν σημαντικές αλλαγές, το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα και στην Αττική θα διογκωθεί τα επόμενα 10 χρόνια.