Διακοπές στο Μπιλμπάο ναι, στην Ελλάδα ποτέ (πια)

Ένα καλοκαιρινό ταξίδι στην Ισπανία επιβεβαιώνει ότι η χώρα μας είναι εξωφρενικά ακριβή

διακοπές

Τώρα θα φρικάρετε με όλα αυτά που θα σας πω για τις καλοκαιρινές διακοπές μου στην Ισπανία και θα σιχτιρίσετε την ώρα και τη στιγμή που πήγατε διακοπές (όσοι καταφέρατε και πήγατε) στην Ελλάδα. Διότι όσα συμβαίνουν στη χώρα μας σε σχέση με τις τιμές και την ακρίβεια είναι πλέον εξοργιστικά. Ειδικά όταν κάνεις τις συγκρίσεις από μόνος σου.

Αποφασίσαμε λοιπόν φέτος μια παρέα τεσσάρων ατόμων, φίλων μεταξύ τους, να πάμε 10 ημέρες στη χώρα των Βάσκων, Μπιλμπάο, Σαν Σεμπαστιάν κτλ. Ξεκινώντας ωστόσο από τη Βαρκελώνη, από τους Καταλανούς. Το πρόγραμμα έλεγε τρία βράδια στη Βαρκελώνη και μετά οδικώς προς το Μπιλμπάο –απόσταση γύρω στα 600 χιλιόμετρα.

Πετάξαμε για Βαρκελώνη και επιστρέψαμε από Μπιλμπάο. Νοικιάσαμε αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης και το αφήσαμε στο αεροδρόμιο του Μπιλμπάο. Το αυτοκίνητο μας κόστισε γύρω στα 400 ευρώ, δηλαδή 40 ευρώ ημερησίως, κάπου 10 ευρώ το άτομο ανά ημέρα. Οσο για το αεροπορικό, το ένα το δικό μου κόστισε, όπως υπολόγισα, σαν να πήγαινα στην Πάρο μαζί με το αυτοκίνητό μου. Μόνος όμως, χωρίς παρέα.

Το πρώτο σοκ ήρθε στη Βαρκελώνη, όταν στο σούπερ μάρκετ πολλά προϊόντα είχαν τιμή στα 2/3 των αντίστοιχων στην Ελλάδα. Το ίδιο προϊόν που στην Αθήνα το βρίσκουμε 19 ευρώ εκεί κόστιζε 13 ευρώ.

Είναι ηλίθιοι οι Ισπανοί και είμαστε μάγκες εμείς οι Ελληνες; Μπορεί. Από τη Βαρκελώνη μέχρι τη Σαραγόσα λοιπόν, κάπου στο μέσο της διαδρομής μας προς Μπιλμπάο σε μια απόσταση 250 χιλιομέτρων περίπου, τα διόδια που πληρώσαμε ήταν μηδέν. Μηδέν σάς λέω! Και κινηθήκαμε στους αυτοκινητόδρομους, δεν πήραμε καμιά «παλαιά» εθνική οδό να περάσουμε μέσα από τους Αγίους Θεοδώρους και την Κινέτα.

Τα πιο ακραία ωστόσο τα ζήσαμε στο Μπιλμπάο και το Σαν Σεμπαστιάν, στη βορειοδυτική Ισπανία. Δεν θα τα πιστεύετε, είμαι σίγουρος, αλλά είναι 100% αλήθεια. Η εστίαση είναι όλη στη μισή τιμή σε σύγκριση με την Ελλάδα. Θα σας λέω διάφορα παραδείγματα και θα κάνουμε συγκρίσεις. Σε μια πλαζ κοντά στο Μπιλμπάο, από τις πιο γνωστές της πόλης, καθίσαμε σε ένα παραλιακό καφέ-μπαρ-ρέστοραντ. Αλλοι έτρωγαν φαγητό, άλλοι έπιναν καφέδες, άλλοι έπαιρναν σάντουιτς για την παραλία κ.ο.κ. Εμείς οι τέσσερις πήραμε τρία ποτήρια κρασί και μία μπίρα. Πόσο πληρώσαμε; Σύνολο (κρατηθείτε) 6,90 ευρώ. Μόλις 1,80 το κρασί και 1,50 η μπίρα. «Η μπίρα στο Μπιλμπάο 1,5 ευρώ και στην Κατούνα έκανε 3,5», μου απάντησε ένα φίλος που πήγε διακοπές στο πατρικό του σε αυτό το ορεινό χωριό της Αιτωλοακαρνανίας.

Πρωινό τώρα, σε ένα πολύ κόζι μαγαζί μέσα στο Μπιλμπάο. Εκεί έχουν για πιατάκια τα πίντσος, κάτι σαν τάπας (μεζεδάκια). Δύο άτομα πήραμε πέντε τέτοια πιάτα, όχι πολύ μεγάλα αλλά ούτε και μικρά. Μία τορτίγια το ένα (ομελέτα φούρνου του Μπιλμπάο), μία τάρτα λαχανικών το άλλο, ένα σουβλάκι με γαρίδες, ένα σάντουιτς με προσούτο κι ένα ακόμα με αυγά. Πέντε πιάτα και τέσσερις καφέδες, μονούς εσπρέσο. Δύο στην αρχή και άλλους δύο μετά. Λογαριασμός: 12,40 ευρώ σύνολο. Σε φούρνο να πηγαίναμε σε κάποιο ελληνικό νησί για τυρόπιτες θα χρειαζόμασταν περισσότερα χρήματα –συνέβη, δεν σας το λέω τυχαία.

Το βράδυ του Δεκαπενταύγουστου πήγαμε σε ένα ωραίο μπαρ μέσα στην παλιά πόλη, στην πιο ζωντανή (και τουριστική) περιοχή της πόλης. Μόνο πεζόδρομοι και αμέτρητα μαγαζιά στα στενά αλλά και στις πλατείες. Σε αυτό το μπαρ καταλήξαμε δύο-τρία βράδια, οπότε γνωρίσαμε και τα παιδιά εκεί. Σημειώστε τώρα, δύο μπουκάλια κρασί, έξι ποτά (βότκες), δύο μπίρες, ένα πλατό με τυριά κι ακόμα ένα πιάτο. Στην Ελλάδα θα θέλαμε 30 και 30 ευρώ τα μπουκάλια κρασί, 6 Χ 7 = 42 οι βότκες, 4 και 4 οι μπίρες, 10 ευρώ το πλατό (ή μήπως παραπάνω;), 6 ευρώ το δεύτερο πιάτο. Σύνολο 120 με 130 ευρώ. Εκεί πληρώσαμε τα μισά, 58 ευρώ όλα μαζί.

Κι ένα τελευταίο, πριν περάσω στη βενζίνη. Οι Βάσκοι έχουν τη συνήθεια να παίρνουν ποτά σε πλαστικά ποτήρια και να κάθονται έξω στα στενά και τις πλατείες. Πήγα κι εγώ να πάρω σε ένα μαγαζί τα ποτά μας, ένα άπερολ, μία βότκα και δύο ποτήρια κρασί. Σύνολο, 7,50 ευρώ. Στην Ελλάδα με 7,5 ευρώ θα παίρναμε άπερολ σε σφηνάκι. Οσο για τη βενζίνη, εκεί γύρω στα 1,53 ευρώ (δείτε και τη φωτογραφία).

Να σας πω επίσης ότι είναι πόλεις που σέβονται τον πολίτη τους. Καθαρές, άνετες, με πλήρη προσβασιμότητα για όλους. Δεν ξέρετε πόσοι άνθρωποι κυκλοφορούν με αμαξίδια, είτε ΑμεΑ είτε πολύ ηλικιωμένοι. Είναι πόλη για να ζεις έτσι κι αλλιώς, όχι μόνο να πηγαίνεις ως επισκέπτης. Στο τέλος φτάσαμε και αναρωτιόμασταν με αληθινή απορία γιατί οι ξένοι συνεχίζουν να έρχονται στην Ελλάδα για διακοπές. Τι μας βρίσκουν; Ισως τις θάλασσες. Κάτι άλλο δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε…

Πηγή: Από την έντυπη έκδοση της efsyn

Ειδήσεις σήμερα:

Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο για την κακοκαιρία Atena – Οι 6 περιοχές που θα «χτυπηθούν» από σήμερα

Το κρίσιμο ερώτημα που θέτει η Μαρία Καρυστιανού στον Μητσοτάκη: «Γιατί κάηκε το παιδί μου»;

Η Έλενα Ακρίτα «καρφώνει» ξανά τον Πολάκη για τον Κασσελάκη: «Από την πρώτη στιγμή του έφαγαν τα συκώτια»

Ο Σεφερλής απαντά για την κριτική για το Nemo: «Καταλάβετε ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στην κοροϊδία και τη σάτιρα»

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Αυστραλία: Μυστηριώδες πλάσμα ξεβράστηκε σε παραλία – Κανένας δεν γνωρίζει τι είναι (video)

Ένα... ψάρι σαν να βγήκε από ταινία ξεβράστηκε στις ακτές της Αυστραλίας μετά από κακοκαιρία

Καιρός: Αυτές τις περιοχές θα χτυπήσει η κακοκαιρία – Οι χάρτες Meteo και Αρναούτογλου

Αλλάζει ραγδαία ο καιρός με κύριο χαρακτηριστικό τις έντονες βροχές, τους κεραυνούς και το χαλάζι

Ξεσπά η Καρυστιανού για την απάντηση Μητσοτάκη: «Απαράδεκτα είναι όσα έχετε ξεστομίσει για τα Τέμπη»

«Αν είναι κάτι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κ. Μητσοτάκη, είναι το ίδιο το γεγονός και όλα όσα έχετε…

Τραγωδία στη Νιγηρία: 52 νεκροί σε δυστύχημα βυτιοφόρου – «Πρόκειται για το χειρότερο ατύχημα τα τελευταία χρόνια»

«Είχαμε μια μαζική κηδεία για 52 άτομα χθες και έχουμε οκτώ άτομα που νοσηλεύονται στο…

Χάρης Χιώτης: Τον είχαν πετάξει έξω από το θέατρο γιατί νόμιζαν ότι ζητιανεύει – «Σηκώθηκε μια κυρία και μου πέταξε 1 ευρώ» (video)

Μια παλιά ιστορία που του συνέβη σε ένα θέατρο μοιράστηκε ο Χάρης Χιώτης