Ελίνα Ψύκου: “Αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία δεν θα αλλάξει τίποτα”

Ελίνα Ψύκου

elina psykoy

H Ελίνα Ψύκου με την «Αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» και τον Χρήστο Στέργιογλου ως διάσημο τηλεπαρουσιαστή που εξαφανίζεται, σκηνοθετεί μια άλλη εκδοχή του κυνηγιού της δημοσιότητας.

Αναδημοσίευση παλαιότερης συνέντευξης στο HOT DOC:

1. Ποια η σχέση του Παρασκευά με τη σημερινή κρίση;

O Παρασκευάς έχει άμεση σχέση με την κοινωνικo-ιδεολογική κρίση που προϋπήρξε της οικονομικής και κατά έναν τρόπο την γέννησε. Αντιπροσωπεύει την ψευδαίσθηση που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια και μιας διέλυσε σαν κοινωνία. Όταν διαλύεται η κοινωνία, διαλύεται και η οικονομία της…

2. Η αίσθηση της απομόνωσης και της μοναξιάς είναι διάχυτη στην ταινία. Πώς επιλέξατε το συγκεκριμένο ξενοδοχείο;

Το ξενοδοχείο βρίσκεται στα Ίσθμια της Κορινθίας. Μοιάζει έρημο, αλλά στην πραγματικότητα λειτουργεί κανονικά. Η επιλογή του ήταν το ίδιο σημαντική με την επιλογή του πρωταγωνιστή. Οι πορείες τους είναι παράλληλες, με δόξες στο παρελθόν, αλλά σήμερα είναι σε διάλυση. Είναι ένα κτίσμα των ’70ς με ξεχωριστή αρχιτεκτονική που μου επέτρεψε να ακολουθήσω την αισθητική γραμμή που ήθελα (γεωμετρικά κάδρα, προοπτική κτλ).

3. H τύχη έχει παίξει ρόλο στη ζωή σας;

Όχι. Περισσότερο το ένστικτο…

4. Πιστεύετε ότι το νέο ελληνικό σινεμά είναι μόδα για τους διευθυντές των φεστιβάλ?

Πιστεύω πως όταν φτάνει στα χέρια τους ένας φάκελος ελληνικής ταινίας θα τον ανοίξουν σίγουρα – πριν 5 χρόνια ίσως να μην γινόταν. Δεν πρόκειται ακριβώς για μόδα όμως. Πρόκειται για προσδοκίες που είτε επιβεβαιώνονται είτε όχι…

5. Παρά τη διεθνή αναγνώριση οι έλληνες σκηνοθέτες αποτυγχάνουν να συναντήσουν το κοινό στη χώρα τους…

Το κοινό δεν εμπιστεύεται τις ελληνικές ταινίες, επειδή δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του. Επίσης δεν υπάρχει πολιτιστική – πόσο μάλλον κινηματογραφική – παιδεία στην Ελλάδα. Δεν φταίει ο κόσμος αν απογοητεύεται από αυτές. Έχει εκπαιδευτεί να καταναλώνει κάτι άλλο και αυτό κάνει.

6. Ο Παρασκευάς εμφανίζεται συχνά σχεδόν γυμνός φορώντας μόνο τα εσώρουχα του…

Αυτό που με ενδιέφερε ήταν η ανθρώπινη πλευρά των σταρ. Η πλευρά που δεν βλέπουμε στα περιοδικά και στις τηλεοράσεις. Πολλές φορές όταν μιλάμε για έναν σταρ τον ηρωοποιούμε, ξεχνάμε την ανθρώπινη υπόσταση του.

7. Αν δεν τα καταφέρνατε ως σκηνοθέτις ποια δουλειά θα θέλατε να κάνετε ?

Σπούδασα κοινωνιολογία στο Πάντειο και συνέχισα με υποτροφία στο Παρίσι. Στο μεταξύ ερωτεύτηκα, τα παράτησα όλα και επέστρεψα στην Ελλάδα. Συνειδητοποίησα πως η θεωρία μου γεννούσε κατάθλιψη κι αποφάσισα να σπουδάσω σκηνοθεσία που ταίριαζε με την ονειροπόλα μου φύση. Αν δεν τα καταφέρω στη σκηνοθεσία, με περιμένει το επάγγελμα του κοινωνιολόγου.

8. Σε λίγους μήνες έχουμε εκλογές. Θα ψηφίσετε;

Ναι αλλά δεν είμαι ικανοποιημένη με την επιλογή μου. Όμως στους τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος…

9. Θέατρο ή κινηματογράφος;?

Κινηματογράφος. Σαν θεατής, πρώτα ξεκίνησα να βλέπω θέατρο. Μετά με κέρδισε ο κινηματογράφος. Σαν επαγγελματίας δεν έχω ασχοληθεί με το θέατρο και δεν νοιώσει την ανάγκη να το κάνω.

10. Πολλές φορές στα ξένα ΜΜΕ η Ελλάδα αναφέρεται με αρνητικά σχόλια. Πώς θα αλλάξει αυτό ;

Μόνο με πολλή δουλειά, εμπιστοσύνη και αλλαγή νοοτροπίας. Αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία (είτε εμείς οι πολίτες, είτε οι πολιτικοί μας) δεν θα αλλάξει τίποτα…

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΕΣ

1977 – Γεννιέται στις 8 Μαρτίου στην Αθήνα.

2000 – Αποφασίζει να εγκαταλείψει τις σπουδές της στις ανθρωπιστικές επιστήμες και να σπουδάσει σκηνοθεσία κινηματογράφου.

2009 – Στις 27 Οκτωβρίου γεννιέται ο γιος της, Νικόλας.

2012 – Γυρίζει την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά». Τα γυρίσματα ξεκινούν στις 23 Ιανουαρίου.

2013 – Η ταινία κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο φεστιβάλ Βερολίνου και έπειτα ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο.

2014 – Η ταινία βγήκε στους ελληνικούς κινηματογράφους. Στις 23 Ιανουαρίου, ακριβώς 2 χρόνια μετά την έναρξη των γυρισμάτων. 

 

 

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το «μπλόκο» σε Κασσελάκη – Η επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το «μπλόκο» σε Κασσελάκη – Η επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ

Ο μοναδικός «κερδισμένος» σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση φαίνεται να είναι το ΠΑΣΟΚ που…

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Το συγκεκριμένο μουσείο στο Κάιρο έχει χαρακτηρίζεται ως «φαραωνικό» με χιλιάδες θησαυρούς

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στα Καλάβρυτα περιγράφει πώς έγινε το ατύχημα

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, βρέθηκε εκεί για την εκδίκαση των μέτρων κατά του Μίνου…

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Δύο θάνατοι την πρώτη ημέρα των τελικών του Πρωταθλήματος Τριάθλου Τορεμολίνος-Ανδαλουσία.