Επιστολή «φωτιά» μηχανοδηγών προς ΟΣΕ και υπουργείο Μεταφορών – Νέες προειδοποιήσεις για κενά ασφαλείας

Οι μηχανοδηγοί θέτουν μεταξύ άλλων ερωτήματα κρίσιμα για το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα «τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης», «με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χιλιόμετρα» κτλ.

ΚΝΕ

Για ακόμη μία φορά οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ προειδοποιούν και θέτουν προ των ευθυνών τους, τους αρμοδίους σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Συγκεκριμένα η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης απέστειλε επιστολή προς το υπουργείο Μεταφορών, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ και τον πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων με την οποία θέτουν οκτώ «καυτά» ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του ΟΣΕ και τα δρομολόγια.

Οι μηχανοδηγοί θέτουν μεταξύ άλλων ερωτήματα κρίσιμα για το πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα «τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης», «με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χιλιόμετρα» κτλ.

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή:

«Προς Δ/ντα Σύμβουλο ΟΣΕ κ. Τερεζάκη Π.

Κύριε Τερεζάκη,

Με την υπ αρ 9017052/29.3.2023 επιστολή σας, η οποία κοινοποιήθηκε και στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Ι. Ξιφαρά, ενημερώνετε μεταξύ άλλων ότι καθιερώνεται γενικός περιορισμός ταχύτητας στα ΜΗ τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου μέχρι 100 χλμ την ώρα. Επίσης αποφασίσατε ότι

μια μόνο αμαξοστοιχία μπορεί να διέρχεται από τις σιδηροδρομικές σήραγγες (εκτός αυτών των Καλλίδρομου και Όθρυος), ενημερώνετε ότι από την 3η Απριλίου θα φυλάσσονται οι διαβάσεις στις οποίες δεν λειτουργούν τα ΑΣΙΔ (Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, Λάρισα – Βόλος, Ειδομένη, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα) όπως και ότι μέχρι τα μέσα Μαΐου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF σε ολόκληρο το μήκος γραμμής Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

Στο ίδιο έγγραφο παραδέχεστε ότι ως μέσο επικοινωνίας μεταξύ των σταθμών και των αμαξοστοιχιών, μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε διαθέσιμο ασύρματο μέσο επικοινωνίας που λειτουργεί ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ του ΟΣΕ και καλύπτει το δίκτυο του (Σύστημα VHF, TETRA, GSM-R)

Κατόπιν τούτο θέτουμε τα παρακάτω ΚΡΙΣΙΜΑ ερωτήματα και ζητούμε άμεσα απαντήσεις:

1. Με ποιο κριτήριο λήφθηκε η απόφαση για αύξηση της ταχύτητας των τρένων στα 140 χλμ την ώρα σε μη τηλεδιοικούμενα τμήματα και σηματοδοτούμενα του δικτύου (Παλαιοφάρσαλος –Λάρισα);

2. Γιατί αποφασίστηκε να διέρχεται ΜΟΝΟ μια αμαξοστοιχία από τις σήραγγες ενώ υπάρχει σε αυτές διπλή γραμμή κυκλοφορίας;

3. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η φύλαξη των ΑΣΙΔ σε ολόκληρη την σιδηροδρομική υποδομή όπως ρητά είχε δεσμευτεί ο ΟΣΕ και μάλιστα μέχρι τις 3 Απριλίου ;

4. Γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κάλυψης του συστήματος VHF στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη μέχρι τα μέσα Μαΐου. Ποιο σύστημα επικοινωνίας λειτουργεί με ευθύνη του ΟΣΕ στην περιοχή, όταν το VHF αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα κατά την παραδοχή του ίδιου του Οργανισμού στο μήκος γραμμής μεταξύ (χλμ. σημείο) 62+00 μέχρι 69+00.

5. Ποια μέτρα έχει λάβει ο ΟΣΕ για την εκχόρτωση της σιδηροδρομική υποδομής καθώς -ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου- εκτός του κινδύνου τραυματισμού μηχανοδηγών και επιβατών και τις ζημιές στο τροχαίο υλικό, ενέχονται σοβαροί κίνδυνοι ΚΑΙ για την εκδήλωση πυρκαγιάς πλησίον της κατά την διέλευση αμαξοστοιχιών .

6. Ποια μέτρα θα λάβει ο ΟΣΕ για την περίφραξη της γραμμής, καθώς σε πλείστα σημεία η πρόσβαση στην υποδομή είναι εύκολη σε πεζούς αφού έχει αυτή ξηλωθεί, ενώ συχνότατη είναι και η διέλευση και παράσυρση ζώων που προκαλεί εκτός των άλλων ζημιές στο τροχαίο υλικό και καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

7. Πότε αναμένεται να ολοκληρωθούν τα έργα της τηλεδιοίκησης – σηματοδότησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

8. Πότε επιθεωρήθηκαν για τελευταία φορά οι σιδηροδρομικές γέφυρες στην γραμμή της Φλώρινας, Ειδομένης, Τιθορέας – Λιανοκλαδίου (παλιά χάραξη).

Σας ενημερώνουμε ότι το Σωματείο μας για την προστασία των μελών του , του επιβατικού κοινού και της ασφάλειας κυκλοφορίας έχει συστήσει αυστηρή τήρηση μέγιστης ταχύτητας 120 χλμ στα μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου».

Απολογούνται τρία στελέχη του ΟΣΕ

Ενώπιον του εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών, αναμένεται να βρεθούν σήμερα, προκειμένου να απολογηθούν ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ καθώς και δύο μέλη της επιτροπής μετατάξεων για τους οποίους ασκήθηκε ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος.

Και οι τρεις κατηγορούνται για την εμπλοκή τους σχετικά με την τοποθέτηση του 59χρονου σταθμάρχη Λάρισας στη συγκεκριμένη θέση και ενώ δεν πληρούσε το όριο ηλικίας.

Παρίσι: Βίασαν 25χρονη και όταν ζήτησε βοήθεια ένας από τους βιαστές τη χτύπησε φιλικά στον ώμο (video)

Παρίσι: Βίασαν 25χρονη και όταν ζήτησε βοήθεια ένας από τους βιαστές τη χτύπησε φιλικά στον ώμο (video)

Η 25χρονη κρύφτηκε σε ένα εστιατόριο και ο ένας από τους πέντε βιαστές της εμφανίστηκε…

Τσίπρας: Τα 3 σημεία για το «χθες» που ξεχώρισαν στο κείμενο για τη Μεταπολίτευση – Πού βρισκόμαστε «σήμερα»

Τσίπρας: Τα 3 σημεία για το «χθες» που ξεχώρισαν στο κείμενο για τη Μεταπολίτευση – Πού βρισκόμαστε «σήμερα»

Με ένα εκτενές άρθρο ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε για όσα έχουν συμβεί τα τελευταία κρίσιμα…

Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Κυριακή Φιλτισάκου βρέθηκε θετική σε έλεγχο ντόπινγκ – «Ποτέ δεν έκανα χρήση απαγορευμένης ουσίας»

Ολυμπιακοί Αγώνες: Η Κυριακή Φιλτισάκου βρέθηκε θετική σε έλεγχο ντόπινγκ – «Ποτέ δεν έκανα χρήση απαγορευμένης ουσίας»

Μάλιστα η Κυριακή Φιλτισάκου μόνη της ενημέρωσε τους πάντες ότι το θετικό δείγμα αφορά την…

Απίστευτο περιστατικό σε λεωφορείο στην Αθήνα – Χτύπησαν 53χρονη και την απείλησαν ότι «θα την πάρουν τέσσερις» (video)

Απίστευτο περιστατικό σε λεωφορείο στην Αθήνα – Χτύπησαν 53χρονη και την απείλησαν ότι «θα την πάρουν τέσσερις» (video)

Το περιστατικό έγινε το απόγευμα της Κυριακής (21/07) σε λεωφορείο της γραμμής Αρτέμιδα - Νομισματοκοπείο