Ερευνητές από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο εξέτασαν τις επιδράσεις της ιππασία στις αποδόσεις των παιδιών. Οι ερευνητές ζήτησαν από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα τεστ μαθηματικό και ένα τεστ με απλές απαντήσεις πριν την ιππασία και μετά.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η ιππασία βελτιώνει σημαντικά τη στάση των παιδιών σε θέματα συμπεριφοράς, ενώ μικρότερη επίδραση παρατηρήθηκε στα αποτελέσματα τους κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων.Τα αποτελέσματα αυτά σημαίνουν, επίσης, ότι η ιππασία θα μπορούσε να βελτιώσει τις γνωστικές ικανότητες των παιδιών, σύμφωνα πάντα με την έρευνα αυτή που δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Public Health.Ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Mitsuaki Ohta, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των βημάτων που κάνει το άλογο ( δονήσεις) είναι ότι παράγει τρισδιάστατες επιταχύνσεις» και συμπληρώνει «πιστεύω ότι μερικές από τις διαφορές μεταξύ των αποδόσεων του αναβάτη μπορεί να οφείλονται σε αυτές τις επιταχύνσεις».