«Ερωτόκριτος» από τους Χαΐνηδες στο Θέατρο Ροές

Μια ανάγνωση του Ερωτόκριτου, διαφορετική από τις συνηθισμένες, προτείνουν οι Χαΐνηδες και η ομάδα χορού και ακροβασίας «Κι όμως κινείται» στο Θέατρο Ροές.

ερωτοκριτος

Για μας, δεν είναι συγκινητικό μόνο το παρελθόν του. Η επαναστατική του πίστη στον άνθρωπο που αλλάζει τη μοίρα του, η βαθειά διαλεκτική του λόγου των προσώπων του, η μουσική του φόρμα και η μορφή της γλώσσας του, είναι συγκινητικά στο παρόν. Η αφήγηση ρέει, μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο χωροχρονικό καλούπι της μελωδικής γραμμής. Αυτή την εκστατική επαναληπτική φόρμα, η οποία έχει τη δύναμη να αφηγηθεί χιλιάδες στίχους, βυθίζοντάς σε σιγά σιγά σε μια αιωρούμενη κατάσταση μη εκπλήξεων και οι λέξεις από άγγελοι νοημάτων γίνονται και αυτές μουσική.

Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην τηλεόραση, το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνιση της γεωργικής εργασίας. Συνήθως τον συναντάμε στα χείλη τραγουδιστών, που του αφιερώνουν ένα τρίλεπτο γλυκερής και αυτάρεσκης ευαισθησίας και σε θεατρικές παραστάσεις ως φολκλόρ ή ως φολκλόρ «πειραγμένο». Ο λόγος της αποτυχίας των προσπαθειών αυτών είναι, όπως προανέφερα ότι ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε ποίημα, ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό έργο, απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εν τέλει, άλλη αναπαράσταση.

Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ ́ αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη- Λυράρη-Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά όργανα και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας «κι όμΩς κινείται». Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση”.

Δημήτρης Χαΐνης Αποστολάκης

Συντελεστές

Μουσική: Το μουσικό σχήμα Χαΐνηδες

Δημήτρης Αποστολάκης: λύρα

Δημήτρης Ζαχαριουδάκης: τραγούδι –κιθάρα

Σπυριδούλα Μπάκα: τραγούδι

Τάκης Κανέλλος: κρουστά

Κλέων Αντωνίου: ηλεκτρική κιθάρα

Μιχάλης Νικόπουλος: λαούτο, μαντολίνο

Ρέλλος Θοδωρής: σαξόφωνο

Γιάννης Νόνης: μπάσο

Κίνηση: Κι όμΩς κινείται

Χορός – Ακροβασία: Λασκαράτος Αλέξανδρος, Λινάρδου Αντιγόνη, Μακατσώρης Χριστόφορος, Νούσκας, Αλέξανδρος, Παρασκευοπούλου Ιωάννα, Σουγιουλτζή Χριστίνα, Χαμηλοθώρη Λία

Φωτισμοί: Αθανασοπούλου Μαρία

Σκηνικός χώρος: Κι όμΩς κινείται

Ηχοληψία: Σάκης Γκίκας

Info:

Από 18 Ιανουαρίου

Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή στις 20.00

Θέατρο Ροές, Ιάκχου 16, Γκάζι

Τηλ.: 21 0347 4312

Φρίκη στις ΗΠΑ: Μητέρα σκότωσε τον 6χρονο γιο της – Τον κάρφωσε στον τοίχο και τον πυροβολούσε

ΗΠΑ

Φρίκη στις ΗΠΑ: Μητέρα σκότωσε τον 6χρονο γιο της – Τον κάρφωσε στον τοίχο και τον πυροβολούσε

«Έχουμε περάσει πάνω από 100 ώρες βλέποντας ανατριχιαστικά βίντεο, φωτογραφίες, αλλά και μηνύματα στο κινητό…

Σοκάρει ο Κοντογιαννίδης: «Το σπίτι είναι παράταιρο, είναι νεκροταφείο, ντροπή» (video)

κοντογιαννίδης

Σοκάρει ο Κοντογιαννίδης: «Το σπίτι είναι παράταιρο, είναι νεκροταφείο, ντροπή» (video)

«Να πούμε ότι είμαστε χαρούμενοι επειδή σώσαμε το σπίτι;», αναρωτήθηκε ο Παύλος Κοντογιαννίδης

Ευαγγελία Πλατανιώτη: «Ήθελε προσπάθεια για να μην πάρουμε μετάλλιο, τόσο πολύ αδικηθήκαμε» (video)

platanioti 7515e

Ευαγγελία Πλατανιώτη: «Ήθελε προσπάθεια για να μην πάρουμε μετάλλιο, τόσο πολύ αδικηθήκαμε» (video)

«Δεν είναι ότι μόνο η Ελλάδα αδικήθηκε, αδικήθηκαν κι άλλες χώρες», τόνισε η Ευ. Πλατανιώτη

Χαλκιδική: «Δεν μας έχουν πει τίποτα από την κατασκήνωση» – Τι λέει ο πατέρας της 8χρονης

pexels kapish mak 586437 1361814

Χαλκιδική: «Δεν μας έχουν πει τίποτα από την κατασκήνωση» – Τι λέει ο πατέρας της 8χρονης

«Φοβάμαι ότι το παιδί μπορεί να πνίγηκε καθώς κολυμπούσε και να μην το κατάλαβαν εκείνη…