Newsroom

Newsroom

Ever Given: Αποζημίωση – «μαμούθ» ζητάει η Αίγυπτος για το μπλοκάρισμα της διώρυγας του Σουέζ

Το Κάιρο ζητάει αποζημίωση ύψους 900 εκατομμυρίων από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Ever Given

ever given

Η πλοικτήτρια εταιρεία του Ever Given, του γιγάντιου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που απέκλεισε επί μία εβδομάδα την Διώρυγα του Σουέζ, επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις αιγυπτιακές αρχές που απαιτούν την καταβολή του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων για να επιτρέψουν τον απόπλου του πλοίου.

Το Ever Given, δυναμικότητας 200.000 τόνων, προσάραξε στις 23 Μαρτίου μπλοκάροντας την κυκλοφορία στην Διώρυγα, που διασφαλίζει το 10% των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών, πριν αποκολληθεί στις 29 Μαρτίου με την βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων.

Την Δευτέρα, η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram αποκάλυψε ότι η Αίγυπτος απαιτεί αποζημίωση ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η τύχη του πλοίου παίζεται πλέον στο πεδίο της δικαιοσύνης, δήλωσε εκπρόσωπος της πλοικτήτριας εταιρείας Shoei Kisen.

Σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ, η Αίγυπτος απώλεσε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως για τον αποκλεισμό του Σουέζ, το οποίο διέπλευσαν 19.000 πλοία το 2020, δηλαδή 51,5 πλοία ημερησίως.

Η Διώρυγα αποτελεί κύρια πηγή εσόδων για την Αίγυπτο. Τα τέλη του διάπλου απέφεραν κατά την περίοδο 2019-2020 στο Κάιρο 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Χθες, ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ δήλωσε στην αιγυπτικαή τηλεόραση ότι διεξάγομνται διαπραγματεύσεις σχετικά με την απαίτηση καταβολής αποζημίωσης.

Η Αίγυπτος δε διέπραξε «κανένα σφάλμα» στο περιστατικό αυτό, υποστήριξε, επιρρίπτοντας την ευθύνη στο πλοίο. Ο ίδιος αποκάλυψε στην Al-Ahram ότι η αιγυπτιακή απαίτηση ανέρχεται σε 900 εκατομμύρια δολάρια και ότι υπάρχουν σημεία τριβής με την πλοιοκτήτρια εταιρεία και την ασφαλιστική εταιρεία σχετικά με το ποσόν.

Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ διευκρίνισε ότι το πλοίο έχει κατασχεθεί εν αναμονή απόφασης δικαστηρίου της Ισλαηλίας.

Το ποσό που ζητεί η αιγυπτικαή πλευρά αντιστοιχεί στις οικονομικές απώλειες που προκάλεσε ο αποκλεισμός της Διώρυγας καθώς και στο κόστος της επιχείρησης αποκόλλησής και συντήρησής του.

Περισσότερα από 400 πλοία ακινητοποιήθηκαν κατά την κρίσιμη εβδομάδα στην βόρεια και την νότια είσοδο της Διώρυγας και χρειάθηκαν πολλές ημέρες για την εξομάλυνση της κυκλοφορίας των πλοίων.

Europa League: Νίκησε τη Μπότεφ με 2-1 αλλά δεν έπεισε ο Παναθηναϊκός – Όλα ανοικτά για τη ρεβάνς (video)

6281052

Europa League: Νίκησε τη Μπότεφ με 2-1 αλλά δεν έπεισε ο Παναθηναϊκός – Όλα ανοικτά για τη ρεβάνς (video)

Ο Παναθηναϊκός επικράτησε με 2-1 επί της Μπότεφ, χωρίς να καταφέρει όμως να πείσει με…

Σκιάθος: Συνεχίζουν να ζούνε επικίνδυνα οι τουρίστες – Κάθονται πίσω απ’ τα αεροπλάνα όταν ανοίγουν την τουρμπίνα (video)

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 25 220524

Σκιάθος: Συνεχίζουν να ζούνε επικίνδυνα οι τουρίστες – Κάθονται πίσω απ’ τα αεροπλάνα όταν ανοίγουν την τουρμπίνα (video)

Συνεχίζουν αυτό το... επικίνδυνο χόμπι οι τουρίστες στην Σκιάθο

Ανατροπή στη Βοιωτία για την υπόθεση βιασμού: Είπε ψέματα η 32χρονη – Συνελήφθη απ’ τις αρχές

astynomia 1 1

Ανατροπή στη Βοιωτία για την υπόθεση βιασμού: Είπε ψέματα η 32χρονη – Συνελήφθη απ’ τις αρχές

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η 32χρονη κοπέλα είπε ψέματα για τον βιασμό της

Βάσεις 2024: Άνοδος στις χαμηλόβαθμες σχολές – Ποιες έπεσαν κάτω από 10.000

6238395

Βάσεις 2024: Άνοδος στις χαμηλόβαθμες σχολές – Ποιες έπεσαν κάτω από 10.000

Τη μεγαλύτερη άνοδο σε αριθμό μορίων κατέγραψαν τα τμήματα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,…