Newsroom

Newsroom

Μάθετε πώς στήνεται η "βιομηχανία like" στο facebook

Η διαφήμιση μέσω Facebook έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους εξαγγελίας και προώθησης νέων προϊόντων, με τις…

like

Η διαφήμιση μέσω Facebook έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο δημοφιλείς τρόπους εξαγγελίας και προώθησης νέων προϊόντων, με τις περισσότερες εταιρίες να το θεωρούν αναπόσπαστο τμήμα της στρατηγικής τους στο μάρκετινγκ.

Το Facebook με τη σειρά του επικροτεί τις πρακτικές αυτές δίνοντας την ευκαιρία στους χρήστες να πατήσουν like στις σελίδες που τους ενδιαφέρουν και στη συνέχεια να ενημερώνονται για την πορεία των προϊόντων. Το Facebook στοχοποιώντας χρήστες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους, προτείνει σελίδες που πιστεύει πως τους ταιριάζουν καλύτερα και για αυτή την υπηρεσία αμείβεται αδρά από τις εταιρίες που το χρησιμοποιούν ως μέσο προώθησης.

Υπάρχει ωστόσο και ένας ακόμη τρόπος προώθησης μέσω Facebook ο οποίος έχει αρχίσει να εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια και αφορά στα like επί πληρωμή. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω από «φάρμες like», μία υπηρεσία που πωλούν διάφοροι ιστότοποι στους ενδιαφερόμενους και υπόσχεται ένα συγκεκριμένο αριθμό likes στη σελίδα τους.

Καθώς λίγα ήταν γνωστά για το πώς λειτουργούν αυτές οι φάρμες, ο Εμιλιάνο ντε Κριστοφάρο από το πανεπιστήμιο UCL του Λονδίνου και οι συνεργάτες του αποφάσισαν να κάνουν την πρώτη συστηματική προσπάθεια για να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας τους και εάν επρόκειτο για ανθρώπινους χρήστες ή για bots όπως αποκαλούνται τα προγράμματα υπολογιστή που επιτελούν αυτόματες λειτουργίες στο διαδίκτυο.

 Η μέθοδος που ακολούθησαν ήταν να κατασκευάσουν δεκατρείς σελίδες στο Facebook με τη γενική περιγραφή «Εικονικός Ηλεκτρισμός» αλλά χωρίς κανένα περιεχόμενο πέρα από την προτροπή «Αυτή δεν είναι αληθινή σελίδα, παρακαλούμε να μην της κάνετε like».

Στη συνέχεια ακολούθησαν δύο πρακτικές: για τις πέντε από τις σελίδες χρησιμοποίησαν τις διαφημίσεις μέσω του Facebook (Ads στην τιμή των 5 ευρώ την ημέρα) ώστε να προκύψουν επισκέψεις στις σελίδες αυτές. Η κάθε καμπάνια ορίστηκε για ξεχωριστές γεωγραφικές περιοχές: τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, την Ινδία, την Αίγυπτο και μία για όλο τον κόσμο. Για τις υπόλοιπες οχτώ σελίδες ενοικιάστηκαν υπηρεσίες από τις πιο γνωστές φάρμες like που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Οι φάρμες κόστισαν στους ερευνητές από 55 έως 150 ευρώ, και εγγυώνταν 1.000 likes τις επόμενες 15 ημέρες.

 Τα αποτελέσματα είναι άκρως ενδεικτικά, όπως περιγράφουν στην έρευνα τους οι επιστήμονες: η πρώτη μέθοδος απέφερε 32 likes από τις ΗΠΑ, 44 από τη Γαλλία, από 500 για την Ινδία και την Αίγυπτο και επίσης 500 για τη παγκόσμια διαφημιστική καμπάνια, τα περισσότερα εκ των οποίων από την Ινδία. Οι χρήστες που έκαναν τα like είχαν κατά μέσο όρο περισσότερους από 300 φίλους κάτι που συμφωνεί και με το παγκόσμιο μέσο όρο, ήταν όμως επιφανείς «likers» έχοντας μεταξύ 600 και 1000 likes σε αντίστοιχες σελίδες, όταν ο μέσος όρος για ένα χρήστη είναι 40.

Τα ευρήματα από τις φάρμες των like είναι ακόμη πιο περίεργα καθώς ενώ στη διαφημιστική καμπάνια μέσω Facebook τα likes ήταν ισοκατανεμημένα με το χρόνο, οι φάρμες παρήγαγαν likes μαζικά. Μία από τις φάρμες για παράδειγμα έδωσε 700 likes τις πρώτες τέσσερις ώρες και στη συνέχεια κανένα άλλο, κάτι που σημαίνει πως πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα για αυτοματοποιημένα προφίλ (bots) που κάνουν τυφλά like. Οι υποτιθέμενοι χρήστες μάλιστα έχουν στο λογαριασμό τους έναν πολύ μεγάλο αριθμό από likes της τάξεως των 1200-1800.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως τα αποτελέσματα αυτά κάνουν πασιφανές το γεγονός πως τα περισσότερα από τα likes είναι ψεύτικα και δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικούς ανθρώπους. Επισημαίνουν επίσης το γεγονός πως παρόλο που το Facebook θα ήταν σε θέση να εμποδίσει αυτές τις τακτικές, δε φαίνεται να επιθυμεί να το κάνει. Καταλήγουν ωστόσο πως αυτό δε σημαίνει πως δεν είναι αποδοτική μία διαφημιστική καμπάνια στο εν λόγω μέσο, όμως θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και αυτές οι παράμετροι στην αξιολόγησή της απόδοσής της.

Πηγή: naftemporiki.gr

Πειραιάς: 16χρονη μαχαίρωσε 19χρονη έξω από κλαμπ – Συνελήφθη μαζί με τον συνεργό της

εκ 2

Πειραιάς: 16χρονη μαχαίρωσε 19χρονη έξω από κλαμπ – Συνελήφθη μαζί με τον συνεργό της

Σοκαριστικό περιστατικό στον Πειραιά, με μια 16χρονη να μαχαιρώνει μια 19χρονη και να την παρατάει

Αυτοκτόνησε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Evan Wright – Είχε ταυτιστεί με την ιστορία της Πάρις Χίλτον

3a91489d839edf3fc448e912e31119ae XL

Αυτοκτόνησε ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Evan Wright – Είχε ταυτιστεί με την ιστορία της Πάρις Χίλτον

Ο Wright, είχε προσφάτως μιλήσει για το μετατραυματικό στρες από το οποίο υπέφερε εξαιτίας των βιωμάτων του…

Δέκα τραμπούκοι στα Ανώγεια ξυλοκόπησαν 16χρονο επειδή φορούσε σκουλαρίκι και βερμούδα: Το ξέσπασμα της μητέρας του

Πύργος κοριτσάκι

Δέκα τραμπούκοι στα Ανώγεια ξυλοκόπησαν 16χρονο επειδή φορούσε σκουλαρίκι και βερμούδα: Το ξέσπασμα της μητέρας του

Άγριος ξυλοδαρμός 16χρονου στα Ανώγεια επειδή τόλμησε να φορέσει σκουλαρίκι και βερμούδα

Γιατί η είδηση για το 3χρονο κοριτσάκι που το έσκασε από το σπίτι του στην Κρήτη κρύβει μια σκληρή αλήθεια

Κρητη 3χρονο

Γιατί η είδηση για το 3χρονο κοριτσάκι που το έσκασε από το σπίτι του στην Κρήτη κρύβει μια σκληρή αλήθεια

Το περιστατικό με το παιδάκι στην Κρήτη φέρνει ξανά στο φως μια πολύ σημαντική παθογένεια…

Σπύρος Μπιμπίλας: Απάντησε στον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και στο «οι ηθοποιοί δεν πρέπει να μπαίνουν στην πολιτική»

MixCollage 16 Jul 2024 03 42 PM 2235

Σπύρος Μπιμπίλας: Απάντησε στον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και στο «οι ηθοποιοί δεν πρέπει να μπαίνουν στην πολιτική»

Μάλιστα ο Σπύρος Μπιμπίλας εξήγησε και τι άλλαξε τον τελευταίο καιρό για τους ηθοποιούς, μετά…