Νέοι κανόνες στις τηλεπικοινωνίες – Τι αλλάζει στα συμβόλαια, τις χρεώσεις και τις καταγγελίες σύμβασης

Αλλαγές φέρνουν οι ρυθμίσεις της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), καθώς από την 1η Οκτωβρίου ισχύει το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ.

5bb355971dc52459768b4584

Ο Κανονισμός καθορίζει τις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Αναλυτικά τι αλλάζει:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Θεσσαλονίκη: Οδηγός μηχανής χτύπησε, εκσφενδόνισε και εγκατέλειψε 27χρονο – Έκκληση από τον πατέρα του

5661208

Θεσσαλονίκη: Οδηγός μηχανής χτύπησε, εκσφενδόνισε και εγκατέλειψε 27χρονο – Έκκληση από τον πατέρα του

Η μηχανή χτύπησε τόσο δυνατά τον νεαρό που τον εκσφενδόνισε μέτρα μακριά

Ο Μέγας Μάγιστρος του Τάγματος της Ρόδου στο Προεδρικό Μέγαρο – Εικόνες από το γεύμα

6344184 1

Ο Μέγας Μάγιστρος του Τάγματος της Ρόδου στο Προεδρικό Μέγαρο – Εικόνες από το γεύμα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή η πρώτη επίσημη επίσκεψη του Μέγα Μαγίστρου του Τάγματος της Ρόδου στην…

Η δημοσιογράφος Μαρία Ψαρρά «ξεμπροστιάζει» Αυτιά – Οικονόμου για τις τιμές και τους μισθούς στο Βέλγιο: «Tην επόμενη πάμε μαζί για ψώνια!»

InCollage 20241018 163441489

Η δημοσιογράφος Μαρία Ψαρρά «ξεμπροστιάζει» Αυτιά – Οικονόμου για τις τιμές και τους μισθούς στο Βέλγιο: «Tην επόμενη πάμε μαζί για ψώνια!»

Τα λεγόμενα του Γιώργου Αυτιά από ότι φάνηκε δεν ήταν απολύτως ακριβή και η Μ.…

Άδωνις: Η πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ αποκάλυψε την πραγματική κατάσταση του ΕΣΥ – «Λέει συνειδητά ψέματα, εκτίθεται» (video)

Αφρ. Ρέτζιου Ο υπουργός εμπορίου Υγείας ή ψεύδεται συνειδητά ή δεν έχει επαφή με τα νοσοκομεία 9 15 screenshot

Άδωνις: Η πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ αποκάλυψε την πραγματική κατάσταση του ΕΣΥ – «Λέει συνειδητά ψέματα, εκτίθεται» (video)

Με ακριβή στοιχεία και μετρήσεις η πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ Αφροδίτη Ρέτζιου εξέθεσε τον Άδωνι Γεωργιάδη

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το «μπλόκο» σε Κασσελάκη – Η επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ

4810951

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ το «μπλόκο» σε Κασσελάκη – Η επόμενη μέρα στο ΠΑΣΟΚ

Ο μοναδικός «κερδισμένος» σε σχέση με την προηγούμενη δημοσκόπηση φαίνεται να είναι το ΠΑΣΟΚ που…