"Ο Κουρέας της Σεβίλλης" επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή

Ο Κουρέας της Σεβίλλης, ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του ελληνικού κοινού, επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, μέσα από τη σύγχρονη ματιά του σκηνοθέτη Φραντσέσκο Μικέλι.

5892034d1dc5243d4f8b4637

Η ανατρεπτική παραγωγή του αριστουργήματος του Τζοακίνο Ροσσίνι, σε μουσική διεύθυνση του Αναστάσιου Συμεωνίδη και της Ζωής Τσόκανου θα παρουσιαστεί από τις 18 Φεβρουαρίου και για οκτώ μόνο παραστάσεις στο Θέατρο Ολύμπια.

Η εντυπωσιακή παραγωγή, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε την περασμένη σεζόν στο Θέατρο Ολύμπια και στην συνέχεια ταξίδεψε στο Τεάτρο Κομουνάλε της Μπολόνιας, φέρνει την ιστορία του Φίγκαρο στην ψηφιακή εποχή, φωτίζοντας τον -μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας- κόσμο της Ροζίνας.

Το έργο δεν χρειάζεται συστάσεις. Η πνευματώδης, σβέλτη και ιδιαίτερα μελωδική μουσική ντύνει μια σειρά από κωμικές καταστάσεις, καθώς ο κουρέας Φίγκαρο βοηθά τον κόμη Αλμαβίβα να παντρευτεί την όμορφη Ροζίνα, η οποία κατοικεί με τον ηλικιωμένο προστάτη της Δόκτορα Μπάρτολο, που την προορίζει για τον εαυτό του.

Ο Φραντσέσκο Μικέλι, καλλιτεχνικός διευθυντής του φημισμένου Ιταλικού Φεστιβάλ Όπερας της Ματσεράτας δημιούργησε ένα σύγχρονο, ανατρεπτικό Κουρέα. Ο σκηνοθέτης επιχείρησε να παρουσιάσει τον -μεταξύ του ονείρου και της φαντασίας- κόσμο της Ροζίνας, που «θέλει να ερωτευτεί για να δει μέσα της όλο τον κόσμο που βρίσκεται εκεί έξω, σε μια βουβή αγωνία για την υπαρξιακή αναγνώριση και ολοκλήρωσή της». Σύμφωνα με τον Μικέλι, «η Α’ Πράξη έχει διαμορφωθεί σαν το φανταστικό της κόσμο, το όνειρο και την ελπίδα της νεαρής, γλυκιάς κοπέλας. Αίσθηση και όραμα έρχονται στο φως, συναντώντας την καρδιά της όμορφης. Αντίθετα, στη Β’ Πράξη επιστρέφουμε στον πραγματικό κόσμο, στον υλικό κόσμο και στην πραγματική απιστία. Μέσα από αυτή την αντίθεση η Ροζίνα θα αποκαλυφθεί και θα γνωρίσουμε το βάθος των καταπιεσμένων και καλά κρυμμένων συναισθημάτων της. Σε αυτή τη διαλεκτική ανάμεσα σε Α’ και Β’ Πράξη θα έχουμε τη Ροζίνα ως μέτρο, με το οποίο μετράμε κάθε χαρακτήρα, κάθε χειρονομία, κάθε πράξη. Μέσα από τα δικά της μάτια θα κρίνουμε τον κόμη Αλμαβίβα, τον κατώτερο Ντον Μπαζίλιο, τον Φίγκαρο και την κακοήθη προχειρότητα του Ντον Μπάρτολο. Αυτό είναι το πνεύμα του Κουρέα σήμερα, αυτή η συμπύκνωση εκρηκτικής χαράς, τοποθετημένη σε μία μυστική γωνιά του κόσμου. Ο Ροσσίνι τοποθέτησε το αριστούργημά του ανάμεσα σε μακρινούς κόσμους και διαφορετικές ιστορίες, και ανάμεσα στα δύο βρίσκεται ο σημερινός κόσμος. Καθήκον μας είναι να αφηγηθούμε την κυρίως υπόθεση αυτής της όπερας και όλες τις αναρίθμητες διαθλάσεις και θαυμαστές επιδράσεις της».

Ο σκηνοθέτης έχει διαγράψει μια εντυπωσιακή πορεία σε σημαντικά ιταλικά λυρικά θέατρα (Αρένα της Βερόνας, Φενίτσε της Βενετίας, Παλέρμο κ.ά.), αλλά και εκτός Ιταλίας, σε όπερες όπως της Νίκαιας της Γαλλίας και του Πεκίνου. Τα εντυπωσιακά σκηνικά υπογράφει ο Νίκολας Μπόουβυ, ο οποίος έχει και την ευθύνη των φωτισμών, ενώ τα πολύχρωμα κοστούμια έχει σχεδιάσει ο Τζανλούκα Φαλάσκι. Ο Παναγιώτης Τομαράς έχει αναλάβει τον σχεδιασμό των οπτικών μέσων.

Την ευθύνη της μουσικής διεύθυνσης της παραγωγής έχουν οι Αναστάσιος Συμεωνίδης και Ζωή Τσόκανου. Τη Χορωδία της ΕΛΣ διευθύνει ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Το ρόλο του τίτλου ερμηνεύουν, στην πρώτη διανομή ο Διονύσης Σούρμπης, ο οποίος έχει διαγράψει μια σημαντική διεθνή πορεία τα τελευταία χρόνια, ενώ στη δεύτερη ο βαρύτονος Χάρης Ανδριανός. Στον ρόλο της Ροζίνας δύο διακεκριμένες υψίφωνοι, η Βασιλική Καραγιάννη και η Μίνα Πολυχρόνου. Ο διακεκριμένος τενόρος της ΕΛΣ Αντώνης Κορωναίος ερμηνεύει τον ρόλο του Κόμη Αλμαβίβα στην πρώτη διανομή, ενώ ο Ρουμάνος Γιόαν Χότεα στη δεύτερη. Στο ρόλο του Μπάρτολο οι Δημήτρης Κασιούμης και Άκης Λαλούσης, ενώ στον ρόλο του Μπαζίλιο οι Τάσος Αποστόλου και Πέτρος Μαγουλάς. Μαζί τους συναντάμε μια πλειάδα σημαντικών Ελλήνων μονωδών.

Το διάσημο έργο που συμπλήρωσε το 2016, διακόσια χρόνια ζωής, αφού πρωτοπαρουσιάστηκε στη Ρώμη τον Φεβρουάριο του 1816, κρύβει μια ενδιαφέρουσα ιστορία, για τον τρόπο που γράφτηκε, αλλά και την αποδοχή του από το ιταλικό και το παγκόσμιο κοινό. Η πρεμιέρα του έργου έγινε στις 20 Φεβρουαρίου 1816 στο θέατρο Αρτζεντίνα της Ρώμης.

Το 1833 αναφέρεται παράσταση της όπερας στο Σαν Τζάκομο της Κέρκυρας. Στην Αθήνα υπάρχουν στοιχεία για παράσταση – παρωδία το 1837. Από την Εθνική Λυρική Σκηνή η όπερα πρωτοπαρουσιάστηκε στις 11 Μαρτίου 1942.

Ο κουρέας της Σεβίλλης

Κωμικό μελόδραμα σε δύο πράξεις του Τζοακίνο Ροσσίνι

Ποιητικό κείμενο Τσέζαρε Στερμπίνι βασισμένο στην ομώνυμη κωμωδία του Πιέρ-Ωγκυστέν Καρόν ντε Μπωμαρσαί

Θέατρο Ολύμπια

18, 19, 22, 24, 25, 26 Φεβρουαρίου & 3, 5 Μαρτίου 2017

Ώρα έναρξης 20.00

Μουσική διεύθυνση

Αναστάσιος Συμεωνίδης (18, 19, 22 /2 & 3, 5/3) – Ζωή Τσόκανου (24, 25, 26 /2)

Σκηνοθεσία Φραντσέσκο Μικέλι

Αναβίωση σκηνοθεσίας Μαρίνα Μέργου

Σκηνικά, φωτισμοί Νίκολας Μπόουβυ

Κοστούμια Τζανλούκα Φαλάσκι

Σχεδιασμός οπτικών μέσων Παναγιώτης Τομαράς

Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος

Κόμης Αλμαβίβα

Αντώνης Κορωναίος (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Γιόαν Χοτέα (19, 22, 25 Φεβ.)

Ντον Μπάρτολο γιατρός, κηδεμόνας της Ροζίνας

Δημήτρης Κασιούμης (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Άκης Λαλούσης (19, 22, 25 Φεβ.)

Ροζίνα

Βασιλική Καραγιάννη (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Μίνα Πολυχρόνου (19, 22, 25 Φεβ.)

Φίγκαρο κουρέας

Διονύσης Σούρμπης (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Χάρης Ανδριανός (19, 22, 25 Φεβ.)

Ντον Μπαζίλιο δάσκαλος μουσικής

Τάσος Αποστόλου (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Πέτρος Μαγουλάς (19, 22, 25 Φεβ.)

Φιορέλλο υπηρέτης του κόμη Αλμαβίβα

Γιάννης Σελητσανιώτης (18, 22, 24, 26 Φεβ. & 3 Μαρ.)

Γιώργος Ματθαιακάκης (19, 25 Φεβ. & 5 Μαρ.)

Μπέρτα υπηρέτρια του Ντον Μπάρτολο

Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη(18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Μαρία Βλαχοπούλου (19, 22, 25 Φεβ.)

Αξιωματικός

Χρήστος Λάζος (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Βασίλης Ασημακόπουλος (19, 22, 25 Φεβ.)

Συμβολαιογράφος

Φίλιππος Δελλατόλας (18, 24, 26 Φεβ. & 3, 5 Μαρ.)

Αναστάσιος Στέλλας (19, 22, 25 Φεβ.)

Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

€15, €25, €35, €45, €55, €60

Φοιτητικό, παιδικό €12

Περιορισμένης ορατότητας €10, €15, €17, €25

Στη δεύτερη παράσταση της παραγωγής,

την Κυριακή 19 Φεβρουαρίου 2017,

θα διατεθούν 150 εισιτήρια για ανέργους στην τιμή των €5.

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ

Ταμεία θεάτρου Ολύμπια – Ακαδημίας 59-61, Αθήνα

Τρίτη έως Κυριακή 09.00 – 21.00 & Δευτέρα 09.00 – 16.00

Τηλ. κέντρο: 2103662100 – Ομαδικές πωλήσεις: 2103711342 Ηλεκτρονική προπώληση: www.nationalopera.gr

Κρήτη: Γύπας προσγειώθηκε πάνω σε αυτοκίνητο και άραξε σαν να μην συμβαίνει τίποτα – Έκπληκτοι οι οδηγοί (εικόνα)

Κρήτη: Γύπας προσγειώθηκε πάνω σε αυτοκίνητο και άραξε σαν να μην συμβαίνει τίποτα – Έκπληκτοι οι οδηγοί (εικόνα)

Ένα αρκετά σπάνιο περιστατικός σημειώθηκε στην Κρήτη με έναν γύπα να κάθεται πάνω σε ένα…

Καλάβρυτα: «Φοβήθηκα ότι θα πεθάνω, αν δεν ήταν ο οδηγός θα ήμασταν ακόμα μέσα», λέει μαθήτρια (Video)

Καλάβρυτα: «Φοβήθηκα ότι θα πεθάνω, αν δεν ήταν ο οδηγός θα ήμασταν ακόμα μέσα», λέει μαθήτρια (Video)

Μαθήτρια που βρισκόταν μέσα στο λεωφορείο, περιγράφει στην τηλεόραση του Mega τον τρόπο που έζησε…

Ζαμάνη: Η απάντησή της για τη μπλούζα – «15 μέρες μετά τη συναυλία κιτρινίλα και γλίτσα» (video)

Ζαμάνη: Η απάντησή της για τη μπλούζα – «15 μέρες μετά τη συναυλία κιτρινίλα και γλίτσα» (video)

«Στροφή στο ανούσιο για να κρυφτεί κάτω από το χαλάκι το σημαντικό. Δεν τρώμε κουτόχορτο»,…

Έρχεται ο «κομήτης του αιώνα» – Οδηγίες από το Αστεροσκοπείο Αθηνών για το πώς θα τον δούμε

Έρχεται ο «κομήτης του αιώνα» – Οδηγίες από το Αστεροσκοπείο Αθηνών για το πώς θα τον δούμε

Ο συγκεκριμένος κομήτης αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στη χώρα μας μέχρι τέλος του…

Θεσσαλονίκη: Οδηγός μηχανής χτύπησε, εκσφενδόνισε και εγκατέλειψε 27χρονο – Έκκληση από τον πατέρα του

Θεσσαλονίκη: Οδηγός μηχανής χτύπησε, εκσφενδόνισε και εγκατέλειψε 27χρονο – Έκκληση από τον πατέρα του

Η μηχανή χτύπησε τόσο δυνατά τον νεαρό που τον εκσφενδόνισε μέτρα μακριά

Ο Μέγας Μάγιστρος του Τάγματος της Ρόδου στο Προεδρικό Μέγαρο – Εικόνες από το γεύμα

Ο Μέγας Μάγιστρος του Τάγματος της Ρόδου στο Προεδρικό Μέγαρο – Εικόνες από το γεύμα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή η πρώτη επίσημη επίσκεψη του Μέγα Μαγίστρου του Τάγματος της Ρόδου στην…