"Ο ουρανός και… Το παντελόνι του" με τη Nένα Μεντή και τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη – Παράταση Παραστάσεων

Ο «πατέρας» και η «μάνα» του νεοελληνικού θεάτρου: ο Ιάκωβος Καμπανέλλης και η Λούλα Αναγνωστάκη ενώνουν για πρώτη φορά τη φωνή τους σε ενιαία παράσταση.

5b1167131dc524d4618b4569

Στον μονόλογο «Αυτός και το παντελόνι του», γραμμένος εξήντα χρόνια πριν και στο μονοπρόσωπο έργο «Ο ουρανός κατακόκκινος» – που φέτος συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από το πρώτο του ανέβασμα – ο Ιάκωβος Καμπανέλλης και η Λούλα Αναγνωστάκη αντίστοιχα επαληθεύουν για μια ακόμη φορά τη διαχρονικότητα της υπαινικτικής γραφής τους.

«Αυτός» (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης) – παρά το γεγονός ότι δεν έχει ούτε όνομα – και η Σοφία Αποστόλου (Νένα Μεντή) – «πρώην καθηγήτρια, απολυθείσα λόγω αλκοολισμού» και «μητέρα φυλακισμένου» – αφηγούνται την προσωπική τους ιστορία με υποδόριο χιούμορ και ευαισθησία στην έκφραση της συναισθηματικής μνήμης τους και «ξεχωρίζουν». Εξακολουθούν να «ξεχωρίζουν» ακόμη, τόσο που αναρωτιόμαστε κατά πόσο έχει αλλάξει η δημόσια σφαίρα του σύγχρονου νεοελληνικού μας βίου.

Παράταση παραστάσεων έως Κυριακή, 10 Ιουνίου 2018.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης

Σκηνογράφος: Γιάννης Αρβανίτης

Μουσική: Αντώνης Παπακωνσταντίνου

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου

Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα

Φωτογράφος: Πάνος Γιαννακόπουλος

Μακιγιάζ: Make Up Lab by Yiannis Marketakis

Βοηθός Σκηνογράφου: Ζώης Οικονόμου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρέας Ανδρέου

Γραφίστας: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς

Διεύθυνση παραγωγής: Δημήτρης Κουκάς

Παραγωγή: People Entertainment Group Α.Ε. (www.people.gr)

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Παράταση παραστάσεων: Από 7 Ιουνίου 2018 έως 10 Ιουνίου 2018

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 21:00

Κυριακή στις 20:00

Εισιτήριο: Κανονικό: 15€, Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, άνω των 65: 12€, Ανέργων: 8€

Διάρκεια: 80 λεπτά

Χώρος: Θέατρο Σταθμός

Διεύθυνση: Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο)

Σημείωμα σκηνοθέτη:

«Ο ουρανός και… Το παντελόνι του» – Δύο διεθνείς ελληνικές φωνές

Ο «πατέρας» και η «μάνα» του νεοελληνικού θεάτρου: ο Ιάκωβος Καμπανέλλης και η Λούλα Αναγνωστάκη ενώνουν για πρώτη φορά τη φωνή τους σε ενιαία παράσταση.

Παρά το γεγονός ότι στην νεοελληνική κοινωνία συνηθίζεται να δημιουργούνται οπαδοί και δίπολα σε όλες σχεδόν τις εκφάνσεις της τέχνης είναι πλέον αντιληπτό ότι αρκετά κοινά στοιχεία χαρακτηρίζουν τους δύο κορυφαίους θεατρικούς συγγραφείς στον πυρήνα της δραματουργίας τους.

Θεματική των έργων τους η μοναξιά, η ενοχή, τα τραύματα και τα αδιέξοδα του Έλληνα των μεταπολεμικών χρόνων, το νέο αστικό τοπίο, οι εθνικές και προσωπικές μας διαψεύσεις. Αν η πνευματική καταγωγή του Καμπανέλλη, όπως την ορίζει ο ίδιος σε συνέντευξή του είναι το στρατόπεδο εννοώντας το Μαντχάουζεν, η πνευματική αφετηρία της Αναγνωστάκη είναι σίγουρα ο εμφύλιος μια και υπάρχει ως ιστορική αναφορά σχεδόν στο σύνολο της δραματουργίας της.

Παρ’ όλο που το έργο και των δύο συγγραφέων εμπνέεται από οικεία δεινά παραμένει αποκαλυπτικό για οποιονδήποτε έχει ζήσει ακόμη και σε τελείως διαφορετικές γεωγραφικές, ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες.

Στον μονόλογο «Αυτός και το παντελόνι του», γραμμένο εξήντα χρόνια πριν, και στο μονοπρόσωπο έργο «Ο ουρανός κατακόκκινος» – που φέτος συμπληρώνονται είκοσι χρόνια από το πρώτο του ανέβασμα – ο Ιάκωβος Καμπανέλλης και η Λούλα Αναγνωστάκη αντίστοιχα επαληθεύουν για μια ακόμη φορά τη διαχρονικότητα της υπαινικτικής γραφής τους.

«Αυτός» (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης) – παρά το γεγονός ότι δεν έχει ούτε όνομα – και η Σοφία Αποστόλου (Νένα Μεντή) – «πρώην καθηγήτρια, απολυθείσα λόγω αλκοολισμού» και «μητέρα φυλακισμένου» – αφηγούνται την προσωπική τους ιστορία με υποδόριο χιούμορ και ευαισθησία στην έκφραση της συναισθηματικής μνήμης τους και «ξεχωρίζουν». Εξακολουθούν να «ξεχωρίζουν» ακόμη, τόσο που αναρωτιόμαστε κατά πόσο έχει αλλάξει η δημόσια σφαίρα του σύγχρονου νεοελληνικού μας βίου.

Η ανάγκη Αυτού στο πρώτο μονόπρακτο «να έχει έναν άνθρωπο» και η «ροπή προς το κακό» της ανθρώπινης φύσης στο δεύτερο γίνονται αφορμή οι ήρωες να έρθουν πιο κοντά, έστω και νοητά, στα πιο αγαπημένα τους αλλά απόντα, για διαφορετικούς λόγους, πρόσωπα: σε μάνα και γιο αντίστοιχα. Μέσα από την ηχηρή τους απουσία τα σκηνικά πρόσωπα τακτοποιούν τους εσωτερικούς τους λογαριασμούς, διαφοροποιούνται έστω και για λίγο από το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο και «κάνουν τη δική τους επανάσταση».

Ο τίτλος της παράστασης παραπέμπει στο γνωστό ποίημα του Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι «Σύννεφο με παντελόνια», όπου ο Ρώσος ποιητής πραγματεύεται τα θέματα του έρωτα, της επανάστασης και της τέχνης.

κι αλλάζοντας απόχρωση σαν ουρανός

θα ‘μαι η άχραντη ευγένεια

… ένα σύννεφο με παντελόνια.

Κασσελάκης: Ανακοινώνει την υποψηφιότητά του μέχρι την Παρασκευή – Τα επόμενα βήματα

Κασσελάκης: Ανακοινώνει την υποψηφιότητά του μέχρι την Παρασκευή – Τα επόμενα βήματα

Κάτι παραπάνω από σίγουρο είναι πως ο Στέφανος Κασσελάκης θα είναι ξανά υποψήφιος για την…

Επίθεση κατά Νετανιάχου: 200 μεγαλοεπιχειρηματίες του Ισραήλ τον προειδοποιούν – «Βυθιζόμαστε στην άβυσσο»

Επίθεση κατά Νετανιάχου: 200 μεγαλοεπιχειρηματίες του Ισραήλ τον προειδοποιούν – «Βυθιζόμαστε στην άβυσσο»

Οι 200 επικεφαλής των μεγαλύτερων εταιρειών του Ισραήλ τονίζουν πως ο Νετανιάχου θα πρέπει να…

Νόβακ Τζόκοβιτς: Έκανε διάδρομο και χόρευε τον «Ζορμπά» του Θεοδωράκη – Τον αποθέωσαν οι Έλληνες στα σχόλια (video)

Νόβακ Τζόκοβιτς: Έκανε διάδρομο και χόρευε τον «Ζορμπά» του Θεοδωράκη – Τον αποθέωσαν οι Έλληνες στα σχόλια (video)

Ακόμα πιο αγαπητός στην πατρίδα μας έγινε ο Νόβακ Τζόκοβιτς με ένα βιντεάκι που ανέβασε…

«Πώς θα γίνετε πλούσιοι με ένα καφεδάκι λιγότερο: Το άρθρο της Καθημερινής που προκάλεσε αντιδράσεις

«Πώς θα γίνετε πλούσιοι με ένα καφεδάκι λιγότερο: Το άρθρο της Καθημερινής που προκάλεσε αντιδράσεις

Ο συντάκτης του άρθρου της καθημερινής μας προτρέπει να κόψουμε έναν καφέ

Την «είπε» – και δικαίως- σε δημοσιογράφους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Καλό είναι να μην κάνετε τέτοιες ερωτήσεις»

Την «είπε» – και δικαίως- σε δημοσιογράφους η Πηνελόπη Αναστασοπούλου: «Καλό είναι να μην κάνετε τέτοιες ερωτήσεις»

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου ενοχλήθηκε με τις ερωτήσεις των δημοσιγράφων

Ράνια Τζίμα: «Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να πάω στο ρεπορτάζ με φούστα – Στο σπίτι μου δεν υπάρχει καθρέπτης» (Video)

Ράνια Τζίμα: «Μου πήρε πάρα πολλά χρόνια να πάω στο ρεπορτάζ με φούστα – Στο σπίτι μου δεν υπάρχει καθρέπτης» (Video)

«Ίσως αισθανόμουν ότι, αν η θηλυκότητα μου φαινόταν στα ρούχα μου, αυτό θα με έκανε…