Newsroom

Newsroom

Pisa: Κακή επίδοση από τους Έλληνες μαθητές στη “Δημιουργική Σκέψη” – Δείτε τη θέση που κατέλαβαν

Μάλιστα μετά απ' αυτή την επίδοση θα παρθούν μέτρα για την προαγωγή της Δημιουργικής Σκέψης

pexels max fischer 5212344

Αρκετά κακά ήταν τα αποτελέσματα που σημείωσαν οι Έλληνες Μαθητές που συμμετείχαν στην έρευνα του Διεθνούς Προγράμματος PISA για το 2022 (Programme for International Student Assessment – PISA 2022), στο πεδίο της δημιουργικής σκέψης, καθώς δεν κατάφεραν να εντυπωσιάσουν με τις επιδόσεις τους.

Πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα κατατάχθηκε στην ομάδα χωρών που σημειώνουν χαμηλότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο της επίδοσης στις χώρες του ΟΟΣΑ, καθώς κατέλαβε την 38η θέση μεταξύ των 64 χωρών, σημειώνοντας 27 μονάδες.

Για την ιστορία την πρωτιά κατέλαβε η Σιγκαπούρη με 41 μονάδες και στη δεύτερη θέση ισοβάθμησαν η Κορέα και ο Καναδάς με 38.

Μάλιστα στην έρευνα αυτή, δημιουργική σκέψη ορίζεται η ικανότητα ενός ατόμου να επινοεί, να αξιολογεί και να βελτιώνει ιδέες, οι οποίες μπορεί να καταλήγουν σε πρωτότυπες και αποτελεσματικές λύσεις, στην παραγωγή νέας γνώσης και σε γόνιμη έκφραση της φαντασίας.

Έρευνα Pisa – Η ανακοίνωση του ΙΕΠ

Τα παραπάνω αποτελέσματα ήταν αρκετά για να προβληματίσουν αρκετό κόσμο, με το ΙΕΠ να ανακοινώνει ότι δρομολογεί δέσμη πολιτικών με στόχο την προαγωγή της δημιουργικής σκέψης των μαθητών.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το ΙΕΠ, η δέσμη των μέτρων περιλαμβάνει:

  1. Καθιέρωση οριζόντιου χαρακτήρα δράσεων στο επίπεδο των Προγραμμάτων Σπουδών που ενισχύουν τη δημιουργική σκέψη. Σε αυτό το πλαίσιο, θα ενταχθεί ένα Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας, κατά το οποίο θα γίνεται ανάγνωση και ανάλυση λογοτεχνικών βιβλίων, τα οποία θα διανεμηθούν δωρεάν σε κάθε μαθητή όλων των τάξεων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον, θα ενταχθεί το Πρόγραμμα «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» που έχει ως επίκεντρο την ενασχόληση των παιδιών με σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα.
  2. Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, θα γίνει περαιτέρω προώθηση της θεματικής ενότητας «Δημιουργώ και Καινοτομώ» σε όλες τις τάξεις που εφαρμόζονται τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Η εν λόγω θεματική έχει ως στόχο ακριβώς την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης και της πρωτοβουλίας μέσα από δράσεις STEM/Ρομποτικής, Επιχειρηματικότητας, κ.λπ.
  3. Αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στον σχεδιασμό και την αξιοποίηση δημιουργικών ιδεών και λύσεων ειδικά στα καλλιτεχνικά μαθήματα.
  4. Ανάπτυξη Τράπεζας Θεμάτων στη λογική των ερωτήσεων και της φιλοσοφίας της έρευνας PISA.
  5. 5. Ενσωμάτωση δραστηριοτήτων στους οδηγούς των εκπαιδευτικών όλων των μαθημάτων και ιδιαίτερα στα βασικά αντικείμενα που εξετάζει η έρευνα PISA (κατανόηση κειμένου, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες), όπως είναι η διερεύνηση ανοικτού τύπου προβλημάτων, η αποτύπωση εναλλακτικών λύσεων και ιδεών, κτλ.

 

Ειδήσεις σήμερα

Κούγιας σε Αναστασοπούλου: «Δεν έχετε το ειδικό βάρος να με ειρωνευτείτε» – Έντονος καυγάς για Λύτρα (video)

Ελληνική Λύση: Ο Κυριάκος Βελόπουλος διέγραψε τον Παύλο Σαράκη

Τι γίνεται στη Λάρισα: Φίδια προκαλούν αναστάτωση στις εστίες – Επιδρομή ιπτάμενων κατσαρίδων

Αμοργός: Η σύντροφος του αγνoούμενου αστυνομικού κατηγορεί τις Ελληνικές αρχές και δηλώνει «απόλυτα αηδιασμένη» (Video)

Σοκάρει ο Κοντογιαννίδης: «Το σπίτι είναι παράταιρο, είναι νεκροταφείο, ντροπή» (video)

κοντογιαννίδης

Σοκάρει ο Κοντογιαννίδης: «Το σπίτι είναι παράταιρο, είναι νεκροταφείο, ντροπή» (video)

«Να πούμε ότι είμαστε χαρούμενοι επειδή σώσαμε το σπίτι;», αναρωτήθηκε ο Παύλος Κοντογιαννίδης

Ευαγγελία Πλατανιώτη: «Ήθελε προσπάθεια για να μην πάρουμε μετάλλιο, τόσο πολύ αδικηθήκαμε» (video)

platanioti 7515e

Ευαγγελία Πλατανιώτη: «Ήθελε προσπάθεια για να μην πάρουμε μετάλλιο, τόσο πολύ αδικηθήκαμε» (video)

«Δεν είναι ότι μόνο η Ελλάδα αδικήθηκε, αδικήθηκαν κι άλλες χώρες», τόνισε η Ευ. Πλατανιώτη

Χαλκιδική: «Δεν μας έχουν πει τίποτα από την κατασκήνωση» – Τι λέει ο πατέρας της 8χρονης

pexels kapish mak 586437 1361814

Χαλκιδική: «Δεν μας έχουν πει τίποτα από την κατασκήνωση» – Τι λέει ο πατέρας της 8χρονης

«Φοβάμαι ότι το παιδί μπορεί να πνίγηκε καθώς κολυμπούσε και να μην το κατάλαβαν εκείνη…