Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας, η συγκεκριμένη δεσμευτική προσφορά- του μοναδικού υποψηφίου στον τελευταίο διαγωνισμό- έγινε αποδεκτή από το ΤΑΙΠΕΔ.
Η δεσμευτική οικονομική προσφορά της εταιρείας για τη διάθεση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποσφραγίσθηκε σήμερα και το ΤΑΙΠΕΔ, αφού έλαβε υπόψη την θετική εισήγηση των συμβούλων του για την εγκυρότητα της υποβληθείσας προσφοράς, τις αποτιμήσεις που εκπόνησαν δύο διαφορετικοί ανεξάρτητοι αποτιμητές και τη θετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, την έκανε αποδεκτή και ανακήρυξε τη Ferrovie ως προτιμητέο επενδυτή.
Η Ferrovie είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου και η παρουσία της διασφαλίζει τη de facto βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση μίας διαδικασίας, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και διασφαλίζει όχι μόνο τη βιωσιμότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και την περαιτέρω ανάπτυξή της.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βαρύνεται με 750 εκατ. ευρώ κρατικές ενισχύσεις που έχουν κριθεί παράνομες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι οποίες «σβήνονται» με την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Σύμφωνα με την “Καθημερινή” ωστόσο, η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.
Κύκλοι ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Δεν υπήρξε ποτέ προσφορά
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ, με αφορμή τις αναφορές για προσφορά 300 εκατ. ευρώ κατά το παρελθόν, αναφέρουν ότι δεν υπήρξε ποτέ προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά τα τρία χρόνια της διαγωνιστικής διαδικασίας, εκτός από σήμερα και τους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
Νωρίτερα η Ν.Δ ανακοίνωσε ότι «το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» και του Ποταμιού ότι «πριν από 2 χρόνια, όταν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί η εταιρεία, ο κ. Σταθάκης κι ο ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν προκλητικά χαμηλό το τίμημα των 300 εκατομμυρίων».
ΝΔ: «Ο ορισμός της προκλητικής εξαπάτησης»
«Το 2013 ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος του κ. Σταθάκη, χαρακτήριζε “ξεπούλημα” τα 300.000.000 ευρώ που αξίωνε η τότε κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μετά από 18 μήνες η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, πουλάει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 45.000.000 ευρώ» σχολιάζει η Νέα Δημοκρατία, αναφερόμενη στην αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της προσφοράς της Ferrovie Dello Stato Italiane.
Η Ν.Δ. κατηγορεί την κυβέρνηση για «καταστροφική πολιτική» και «απαράδεκτη καθυστέρηση», η οποία «οδήγησε σε απαξίωση την περιουσία του Δημοσίου».
Παράλληλα, χαρακτηρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ ως «τον ορισμό της προκλητικής εξαπάτησης, της αναξιοπιστίας και της ανικανότητας» και του καταλογίζει ότι «κοστίζει ακριβά στον ελληνικό λαό».