Το Λονδίνο – Νέα Υόρκη γίνεται… Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Σε μόλις 35 λεπτά τα αεροσκάφη νέας γενιάς μπορούν να καλύψουν την απόσταση Λονδίνο – Νέα Υόρκη.

5743175f1dc524de388b4774

Χάρη στην πετυχημένη δοκιμή στις 18 Μαΐου στην Αυστραλία ενός πρωτοποριακού κινητήρα ο οποίος θα μπορεί να πετύχει τελική ταχύτητα 7 Mach, δηλαδή επταπλάσια από την ταχύτητα του ήχου, το ταξίδι από την αγγλική πρωτεύουσα μέχρι τη Νέα Υόρκη γίνεται σχεδόν σε ίδιο χρόνο όπως αυτό της Αθήνας προς τη… Θεσσαλονίκη.

Ο κινητήρας έχει κατασκευασθεί από τα ερευνητικά τμήματα των ενόπλων δυνάμεων της Αυστραλίας και των ΗΠΑ, στο πλαίσιο του προγράμματος HIFiRE (Hypersonic International Flight Research Experimentation). Στο πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης το πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ στην Αυστραλία, η Boeing και η γερμανική εταιρεία αεροδιαστημικής DLR.

Οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει από το 2009 και αναμένεται να συνεχισθούν το 2018, με την ελπίδα πως θα ολοκληρωθούν με επιτυχία, ώστε ο κινητήρας να κάνει την εμφάνισή του σε επιβατικά αεροπλάνα που θα μειώσουν δραστικά τη διάρκεια των πτήσεων.

Στη δοκιμή, ο κινητήρας είχε προσαρτηθεί σε έναν πυραυλικό προωθητήρα, φθάνοντας σε υψόμετρο 278 χιλιομέτρων και πετυχαίνοντας ταχύτητα 7,5 Mach.

Η επίδοση αυτή ξεπερνά κατά πολύ τις ταχύτητες του γαλλικού Concorde και σημαίνει πως ένα αεροσκάφος με έναν τέτοιο κινητήρα δεν θα χρειαζόταν περισσότερο από 2 ώρες για να φθάσει ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο σημείο του πλανήτη.

«Εκτός από το ότι θα μπορεί κανείς να καλύψει μεγάλες αποστάσεις εξαιρετικά γρήγορα, η τεχνολογία είναι επίσης χρήσιμη ως μία εναλλακτική λύση για την εκτόξευση δορυφόρων στο διάστημα», σημειώνει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μάικλ Σμαρτ από το πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ, ο οποίος συμμετέχει στο HIFiRE.

Ο λόγος είναι πως ο κινητήρας, τεχνολογίας scramjet, χρησιμοποιεί το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, σε αντίθεση με τους πυραύλους. Επομένως, υπόσχεται οχήματα εκτόξευσης τα οποία θα είναι ελαφρύτερα και ταχύτερα από τους πυραύλους, μειώνοντας επίσης το κόστος μεταφοράς ενός δορυφόρου στο διάστημα.

Εκτός από τη λειτουργία της τεχνολογίας σε πραγματικές συνθήκες, στην πρόσφατη δοκιμή ελέγχθηκε κατά πόσο η θερμότητα που αναπτύσσεται στο σκάφος θα μπορούσε να παραμορφώσει το κέλυφός του. Η επόμενη δοκιμή προγραμματίζεται για το 2017, με τον κινητήρα πλέον να μην βρίσκεται προσαρτημένος σε έναν πυραυλικό κινητήρα.

Πληροφορίες από naftemporiki.gr

Σπύρος Μπιμπίλας: Απάντησε στον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και στο «οι ηθοποιοί δεν πρέπει να μπαίνουν στην πολιτική»

Σπύρος Μπιμπίλας: Απάντησε στον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και στο «οι ηθοποιοί δεν πρέπει να μπαίνουν στην πολιτική»

Μάλιστα ο Σπύρος Μπιμπίλας εξήγησε και τι άλλαξε τον τελευταίο καιρό για τους ηθοποιούς, μετά…

Σπίρτζης σε Κουτροκόη: «Θα χάσετε τη δουλειά σας με αυτό το κόστος» – «Τα δικά σας οικονομικά να κοιτάτε» (video)

Σπίρτζης σε Κουτροκόη: «Θα χάσετε τη δουλειά σας με αυτό το κόστος» – «Τα δικά σας οικονομικά να κοιτάτε» (video)

Ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε κάποιες «παρατηρήσεις» στην Ντόρα Κουτροκόη και εκείνη έδωσε τη δική της…

Ολυμπιακοί Αγώνες: Πότε αγωνίζονται οι Έλληνες αθλητές – Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα

Ολυμπιακοί Αγώνες: Πότε αγωνίζονται οι Έλληνες αθλητές – Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα

Οι Ολυμπιακοί αγώνες πλησιάζουν και οι Έλληνες αθλητές είναι έτοιμοι για την προσπάθεια τους στα…

Ανακαλύφθηκε σπήλαιο στη Σελήνη – Γιατί πιστεύουν πως θα μπορούσε να φιλοξενήσει ανθρώπους

Ανακαλύφθηκε σπήλαιο στη Σελήνη – Γιατί πιστεύουν πως θα μπορούσε να φιλοξενήσει ανθρώπους

Δημιουργήθηκε πριν από εκατομμύρια ή δισεκατομμύρια χρόνια, όταν η λάβα έρεε στη Σελήνη, δημιουργώντας μια…

Σπύρος Χατζηαγγελάκης: Δέχθηκε επίθεση από σκύλο ο ηθοποιός – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο

Σπύρος Χατζηαγγελάκης: Δέχθηκε επίθεση από σκύλο ο ηθοποιός – Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο

Μάλιστα ο ίδιος δημοσιοποίησε την περιπέτεια του μέσω Instagram, καθώς η ιδιοκτήτρια του σκύλου έφυγε…