Βδελύσσομαι αυτούς που βδελύσσονται το λαό και δεν τον βοηθούν να αναστηθεί…

Ξέρετε γιατί είναι πολύ δύσκολο να νικηθεί ο λαϊκισμός σε αυτήν τη χώρα; Γιατί ως διαπρύσιοι πολέμιοί του στη δημόσια…

Ξέρετε γιατί είναι πολύ δύσκολο να νικηθεί ο λαϊκισμός σε αυτήν τη χώρα; Γιατί ως διαπρύσιοι πολέμιοί του στη δημόσια σφαίρα εμφανίζονται οι εκπρόσωποι της άλλης όψης τού ίδιου νομίσματος, δηλαδή οι ελιτιστές. Τις τελευταίες ημέρες, άλλωστε, μας δόθηκαν χαρακτηριστικά τέτοια παραδείγματα, όπως το πόνημα του Δ. Δημητριάδη στη lifo, στο οποίο μας ανακοίνωνε πως ανήκει σε ένα λαό που βδελύσσεται, ή η ανάρτηση της πρώην βουλευτίνας τού Ποταμιού, Χρ. Ταχιάου η οποία κλαιγόταν πως δεν μπορούσε να ζήσει με τα “μόλις” 5.500 ευρώ καθαρά της βουλευτικής της αποζημίωσης και για το ότι δεν είχε χρόνο να πλένει τα ρούχα της κι έτσι αναγκαζόταν να αγοράζει συνεχώς καινούρια…

Υπάρχει, βεβαίως, κι ένα ολόκληρο κόμμα, το Ποτάμι, που βδελύσσεται τον ελληνικό λαό, τον οποίο κατηγορεί σε κάθε ευκαιρία πως δεν είναι αρκετά ώριμος για να κατανοήσει τα υψηλά νοήματα ενός “γίγαντα της σκέψης” όπως ο Στ. Θεοδωράκης. Κοινή συνισταμένη όλων τους; Η αδυναμία τους να αντιληφθούν ότι κι αν ακόμα το πόπολο είναι για πέταμα εκείνοι δεν αποτελούν κάτι το ξεχωριστό το οποίο πρέπει να διαφυλαχθεί πάση θυσία…

Οι ελιτιστές αδυνατούν, επίσης, να κατανοήσουν πως αν οι μάζες δεν άγονταν και δεν φέρονταν, πως αν, αντιθέτως, αποτελούνταν από ταξικώς συνειδητοποιημένους πολίτες με κοινωνική συνείδηση, οι ίδιοι θα ήταν ακόμα πιο απομονωμένοι από όσο είναι σήμερα. Αν, εξάλλου, ήθελαν να είναι παραγωγικότεροι του σνομπισμού θα επιχειρούσαν τουλάχιστον να αφυπνίσουν όσους γίνεται περισσότερο. Αυτός που βλέπει κάποιον πεσμένο στη λάσπη και το μόνο που κάνει είναι να τον κοροϊδεύει και να μην του δίνει το χέρι του να σηκωθεί δεν έχει, στην ουσία, καμιά διαφορά από τον βρομιάρη…

Η κρατικοδίαιτη πνευματική και κομματική ελίτ, η οποία αναπαράγει τον αυτισμό της ως υψηλή μορφή τέχνης και διανόησης, είναι τόσο άχρηστη όσο κι ένα φιλοσοφικό δοκίμιο σε κάποιον που δεν ξέρει καν να διαβάζει. Τί έκανε στη ζωή του ο κάθε Δ. Δημητριάδης για να μην ανήκει σε ένα λαό που βδελύσσεται; Πόσο βοήθησε η Χρ. Ταχιάου τον μέσο εργαζόμενο (πόσω μάλλον τον μέσο άνεργο) να βγάζει το μήνα τα απαραίτητα για να ζει αξιοπρεπώς; Με λίγα λόγια, ποιά ηθική νομιμοποίηση διαθέτουν εκείνοι που μας κουνούν το δάχτυλο και μας ζητούν, έστω εμμέσως, να υποκλιθούμε στο μεγαλείο τους όταν αυτό δεν υπάρχει πουθενά αλλού παρά μόνο στο φαντασιακό τους;…

Το λούμπεν προλεταριάτο ζει και βασιλεύει στην Ελλάδα. Αν δεν συνέβαινε, άλλωστε, κάτι τέτοιο τύποι όπως ο Δ. Δημητριάδης και η Χρ. Ταχιάου δεν θα έβρισκαν πρόσφορο έδαφος ώστε να κοινωνούν τις ιδεοληψίες τους. Επαναλαμβάνω μια ερώτηση που θέτω πέντε χρόνια τώρα: Πού βρίσκονται οι διανοούμενοι αυτής της χώρας να μας οδηγήσουν με τα έργα, τα λόγια και τις πράξεις τους σε νέες ατραπούς; Εχω κουραστεί να διαβάζω βαθυστόχαστες αναλύσεις επί αναλύσεων σε βάρος τού “εχθρού λαού”, των φτωχοδιαβόλων, του απαίδευτου κοσμάκη που υποτάσσεται στις ψεύτικες υποσχέσεις των πολιτικών ή στα ψίχουλα που του πετούν από το μπαλκόνι. Σε μια περίοδο κρίσης, όμως, η τέχνη θα έπρεπε να ανθεί, όπως συνέβη για παράδειγμα προηγούμενες δεκαετίες…

Πού είναι, ωστόσο, τα αριστουργήματα στη λογοτεχνία, στη μουσική, στη ζωγραφική, στον κινηματογράφο των οποίων οι δημιουργοί θα είχαν κάθε δικαίωμα να ψέγουν το λαουτζίκο για την αδράνειά του; Στα καφέ τού Κολωνακίου, στις κοσμικές δεξιώσεις και στο ακατάσχετο γλείψιμο των πλούσιων και ισχυρών δεν παράγεται καλλιτεχνική αιωνιότητα παρά μόνο ανακυκλώνεται ένας κουλτουριάρικος αυνανισμός, που μπορεί να συντηρεί μια τρυφηλή ντόλτσε βίτα των φορέων του αλλά πόρρω απέχει από το να χαρακτηριστεί δημιουργική διαδικασία. Και κάπου εκεί, ανάμεσα στο λαϊκισμό και στον ελιτισμό, η Ψωροκώσταινα χάνει μια ιστορική ευκαιρία να λάμψει ξανά ως μήτρα πολιτισμού…  

Πηγή: tripioevro.blogspot.gr 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

AP24289561746832

Αίγυπτος: Άνοιξε το εντυπωσιακό μουσείο της Γκίζας – Είναι το μεγαλύτερο του κόσμου (εικόνες και video)

Το συγκεκριμένο μουσείο στο Κάιρο έχει χαρακτηρίζεται ως «φαραωνικό» με χιλιάδες θησαυρούς

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

kalavryta

Καλάβρυτα: Πώς έγινε το ατύχημα με το ΚΤΕΛ – «Έσπασα με το πόδι μου το παρμπρίζ για να βγουν οι μαθητές» (εικόνες)

Ο οδηγός του λεωφορείου που ανατράπηκε στα Καλάβρυτα περιγράφει πώς έγινε το ατύχημα

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

6329409

Κεφαλογιάννη: Στην Ευελπίδων για τα ασφαλιστικά μέτρα – «Σας παρακαλώ, είμαι εδώ για τα παιδιά μου» (video)

Η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, βρέθηκε εκεί για την εκδίκαση των μέτρων κατά του Μίνου…

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

massimo sartirana iz HuFCttA8 unsplash

Τραγωδία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τρίαθλου: Νεκροί δύο αθλητές την πρώτη ημέρα των αγώνων

Δύο θάνατοι την πρώτη ημέρα των τελικών του Πρωταθλήματος Τριάθλου Τορεμολίνος-Ανδαλουσία.

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

oaka 1

Οι «Urbex» ανέβηκαν χωρίς εξοπλισμό και κοιμήθηκαν στο στέγαστρο Καλατράβα του ΟΑΚΑ – Εικόνες που κόβουν την ανάσα (video)

Θαρραλέοι νεαροί κατάφεραν να ανέβουν στο στέγαστρο Καλατράβα και να διανυκτερεύσουν εκεί

Ίλιον: Οδηγός έβρισε και πέταξε από το λεωφορείο επιβάτη-γνωστό TikToker, επειδή είχε μαζί του τη γάτα του (Video)

462550969 885520806883954 178319269379076607 n

Ίλιον: Οδηγός έβρισε και πέταξε από το λεωφορείο επιβάτη-γνωστό TikToker, επειδή είχε μαζί του τη γάτα του (Video)

Ο TikToker Δημήτρης Κουτσούκης μιλάει στην εκπομπή για το περιστατικό και περιγράφει την κακοποιητική συμπεριφορά…